رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قلعه‌نویی: دروغ نگوییم؛ کی‌روش آمار GPS بازیکنان لژیونر و داخلی را به مردم نشان بدهد

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مدعی است که وقتی می‌بیند ۸۰ هزار نفر برای تماشای بازی استقلال به ورزشگاه می‌روند، لذت می‌برد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌نویی درباره شکست یک بر صفر ذوب‌آهن مقابل الدحیل قطر، اظهار داشت: فوتبال چرا ندارد، مثلاً چرا یوونتوس در تورین به رئال باخت. قشنگی فوتبال به همین است. فوتبال یک مجموعه در داخل و یک مجموعه در بیرون از زمین دارد. واقعیت فوتبال چیزی است که درون زمین رخ می‌دهد. اتفاقاتی است در زمین که دست مربی نیست. دیروز تیم ما مخصوصاً در نیمه دوم فوتبال خیلی خوبی به نمایش گذاشت، اما وقتی آن همه توپ به گل تبدیل نمی‌شود، ما گل می‌خوریم.

وی افزود: فکر می‌کنم یک جایی از قول آقای برانکو بود خواندم یا از کتاب آنچلوتی که می‌گوید فوتبال همان‌جا تنبیه‌ات می‌کند. وقتی آن توپ‌های تک‌به‌تک و ۱۲، ۱۳ کرنر به گل تبدیل نمی‌شود، همین می‌شود. ما فوتبال خیلی خوبی بازی کردیم، اما دیروز تنبیه شدیم. به نظر من، ان‌شاءالله که من اشتباه کرده باشم، اما داور در نیمه اول می‌توانست دروازه‌بان الدحیل را اخراج کند، چون با کف پا به صورت حسینی زد. تا اینجا هم به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. بچه‌ها با شرایطی که داریم خیلی ایثار می‌کنند، همه زحمت می‌کشند. حالا سرنوشت ما به روز آخر کشیده است و ایرانی‌ها هم برای روزهای سخت و بزرگ هستند.

سرمربی تیم ذوب‌آهن با بیان اینکه تیمش برای صعود از گروه B رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فقط به یک مساوی نیاز دارد و او زیاد نگران اذیت کردن تیم‌های عربی نیست، خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل قطر در این فضاها نیستند و فوتبال به سمتی رفته که خوب میزبانی می‌کنند. من در قطر زندگی کردم، با چندین تیم به این کشور رفتم و می‌دانم که دیگر در این فضاها نیستند، اما به‌هرحال در بیرون از زمین یکسری مسائل هست، نه اینکه نباشد، اما کمتر شده است.

قلعه‌نویی راجع‌به مسائل پیش‌آمده در هفته‌های گذشته بین کارلوس کی‌روش و مربیان داخلی، گفت: الان الحمدالله فوتبال علمی شده و همین GPS را می‌توان به مردم نشان داد و این چیز ساده‌ای است. به مردم که نباید دیگر دروغ بگوییم. بهترین حرف صداقت است و آنها صداقت را تشخیص می‌دهند. کی‌روش می‌تواند آمار GPS بازیکنان داخلی و بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند را که براساس استاندارهای روز دنیاست به مردم نشان بدهد. اینکه کار سختی نیست. اینکه ما این‌طور راجع‌به مربیان و لیگ‌مان صحبت کنیم، نه، درست نیست. مثلاً اگر چهار تیم لالیگا را بگذارید کنار، بقیه در حد بارسلونا و رئال نیستند و تیمی معمولی به شمار می‌آیند. ما قبل از اینکه کی‌روش بیاید، اما بازیکنانی داشتیم که در بایرن مونیخ، در لیگ جزیره و در تیم‌هایی مثل هامبورگ بازی کردند. ما اگر وحید هاشمیان، آندرانیک تیموریان، کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا را حساب کنیم، می‌بینیم تیم‌هایی که الان لژیونرهای ما در آن بازی می‌کنند، تیم‌های معتبری نیستند.

«با اینکه خیلی مشکلات داریم، اما مربیان ما ایثار می‌کنند»، وی با بیان این جمله ادامه داد: حالا کاری ندارد، ما بیاییم و آمار لژیونرها را با بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند قیاس کنیم و آن را به مردم نشان بدهیم. ضمن اینکه آقای کی‌روش برای فوتبال ما زحمت کشیده و وزن فوتبال ما را بالا برده است، کی‌روش هم وزنی و هم فنی بوده برای فوتبال ما، ولی قبل از آمدن او ما آقای گل جهان و لژیونرها را داشتیم. تازه این در حالی شرایطی است که من احساس می‌کنم مملکت ما ۶۰، ۷۰ سال عقب افتاده است. همین آقای کی‌روش سوار هواپیمای داخلی نمی‌شود، همین ایران‌ایر ۵۰ سال پیش بهترین ایرلاین دنیا بود. با همه بسترهایی که آماده نبوده، ما بازیکنان بزرگی داشتیم. الان در فاصله کمی که تا جام جهانی مانده، باید یک تعاملی به وجود بیاید که هم باشگاه‌ها ضرر نکنند و هم کی‌روش به هدفش برسد، اما این گفتارها خوب نیست.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن یادآور شد: ایرانی از نظر هوش، استعداد و تیپ جزو ۲۰ تا و شاید جزو ۱۰ تای دنیاست. ما افرادی مانند پرفسور سمیعی داریم. شاید اینجا بستر آماده نیست، اما آن‌طرف آب بستر آماده بوده است. ما امثال اینها را زیاد داریم. باید به مربیان داخلی که ۳۰، ۴۰ سال برای فوتبال مملکت زحمت کشیدند و برخی‌های‌شان بازنشسته شدند، خدا قوت و خسته نباشید بگوییم. این طور حرف زدن در مورد مربیان داخلی و ایرانی خوب نیست. سردار آزمون را آقای اکبر محمدی در ۱۵ سالگی به من معرفی کرد و من او را با خودم به ترکیه بردم. حتی آقای ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال و مدیرعامل سابق سپاهان به من گفت «می‌شود سردار آزمون را که خیلی بچه است با خودمان نبریم؟». مربیان ما اینها را در ۱۵ سالگی تشخیص دادند. اگر بستر آماده داشته باشیم، زمین‌های خوب باشد، سیستم داشته باشیم، همه‌چیز جای خودش باشد و مدیریت داشته باشیم؛ فوتبال ایران جزو ۲۰ تای دنیا می‌شود.

قلعه‌نویی عنوان کرد: ما از نظر نیروی انسانی در دنیا جزو چندتای برتر هستیم. آقای اصغر فرهادی با همه محدودیت‌هایی که الان دارد، ببینید با چه فیلم‌هایی جوایز بین‌المللی می‌گیرد. ما بیاییم و نگرش‌مان را عوض کنیم. من در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گفتم که «ما فوتبال را تهدید ندانیم، فوتبال را فرصت بدانیم». به قرآن، به روح مادرم که آخرین قسمم است، من وقتی می‌بینم ۸۰ هزار تماشاگر برای بازی‌های استقلال می‌آیند و این تیم از لحاظ بودجه‌ای در شرایط خوبی است، لذت می‌برم. زمانی که این تیم‌ها نبودند، خدا بیامرز آقای پورحیدری تیمی را قهرمان آسیا کرد که با پنج میلیون تومان بسته شده بود. در این ۴۰ سال چطور فوتبال ما این‌همه افتخار به‌دست آورده است؟ ما الان ۱۰ سال است که می‌گوییم استقلال، پرسپولیس و فوتبال را فرصت بدانیم. وقتی ۵۰ هزار نفر بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند، ۶۰۰ هزار ساعت با یک مسابقه به جامعه‌ سرویس می‌دهیم. خدا را شکر که نگرش نسبت به فوتبال در حال عوض شدن است.

وی به تمجید از شهر انزلی و استان‌های شمالی کشورمان پرداخت و گفت: من به قرآن عاشق ملوانم، چون دو ماه آنجا زندگی کردم. وقتی مردم عاشق انزلی و شرایط تیمی‌شان را دیدم، گریه کردم. ۳۰ میلیون در آنجا به من دادند و من با آن ۳۰ میلیون برای تیم پزشکی‌شان کانکس خریدم. قشنگ‌ترین استان‌های ایران مازندران و گیلان هستند. البته همه‌جای ایران قشنگ است، اما از نظر آب‌وهوایی ما بهترین شرایط را در آنجا داریم. با آن شرایط آب‌وهوایی شمال کشور ما در آنجا چمن مصنوعی داریم، این فاجعه نیست؟!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: امیدوارم آقای کی‌روش خودش یک برنامه‌ای بدهد. این برنامه را خود آقای کی‌روش تنظیم کرده است. آقای فتاحی هم بارها گفته که برنامه لیگ با نظر مستقیم آقای کی‌روش ریخته شده است. حالا شاید در یک بازی‌هایی به نتایجی رسیده، اما این‌طور گفتمان خوب نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.