رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت طلای جهانی کاهشی شد

قیمت طلا امروز(چهارشنبه، ۱۹ اکتبر) با ثابت‌ماندن دلار کاهش یافت، در حالی که تعهد فدرال رزرو ایالات‌متحده به تشدید سیاست‌های پولی نیز بر جذابیت شمش با بازده صفر تأثیر گذاشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و پنج دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۶۴۹ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۶۵۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار در ساعات اولیه آسیا اندکی بالاتر بود و یک شبه به پایین‌ترین سطح خود از ۶ اکتبر رسید. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه‌شنبه گفت: اگر تورم متوقف نشود، بانک مرکزی ایالات‌متحده ممکن است نیاز داشته باشد نرخ سیاستی خود را به بالای ۴.۷۵ درصد برساند.

تولید در کارخانه‌های ایالات‌متحده در ماه سپتامبر افزایش یافت که نشان می‌دهد علیرغم تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش تقاضا و کاهش تورم، بخش تولید همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر چه طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره برای کنترل قیمت‌های فزاینده جذابیت شمش را کاهش داده است زیرا سودی ندارد.

نمایندگانی از سراسر جهان که در کنفرانس سالانه فلزات گرانبها انجمن بازار شمش لندن در لیسبون گردهم آمدند، پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در مدت یک سال به ۱۸۳۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس افزایش می‌یابد که از حدود ۱۶۵۰ دلار در روز سه‌شنبه افزایش می‌یابد.

دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز سه شنبه ۰.۲۹ تن کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، الکسی زابوتکین، معاون رئیس بانک روسیه روز سه‌شنبه گفت: این بانک به افزایش ذخایر طلا و ذخایر ارزی خود نیاز ندارد و درخواست معدنچیان طلا برای افزایش خریدهای دولتی در بحبوحه تحریم‌های غرب را نادیده می‌گیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸.۷۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۰۹.۸۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۱۹ دلار و ۷۵ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.