لاریجانی: اقدام دادستان مشهد تاسف‌آور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که دادستان مشهد در مورد سخنرانی نایب رئیس مجلس انجام داد و موجب این همه بحث در کشور شد،‌ تاسف آور است.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: قانون گذار شورای تامین را برای بررسی همین امور درنظر گرفته است. فرضا اطلاعاتی به دادستانی مشهد رسیده که این سخنرانی با مشکل امنیتی مواجه می شود، راهکارش طرح موضوع در شورای تامین استان و تصمیم جمعی است.

به گزارش اینتیر به نقل از خبر آنلاین، وی ادامه داد: بنده نمی خواهم فعلا قضاوت نهایی داشته باشم چراکه هنوز سخنان دادستان مشهد را نشنیده ام. اما از روز قبل اربعین که در جریان قرار گرفتم و موضوع را با رئیس قوه قضاییه در میان گذاشتم،‌ ایشان هم ترجیح امر را بحث در شورای تامین و تصمیم گیری در آن می دانستند و آقای استاندار خراسان رضوی هم در تماس با اینجانب گفتند ما از نظر شورای تامین استان هیچ مشکل امنیتی پیش بینی نمی کنیم. وزیر کشور هم در روز اربعین همین معنا را بیان داشتند.

لاریجانی تاکید کرد: شورای تامین برای بررسی همه جانبه همین امور است که نهادهای عضو اطلاعات دست یافته خود را مطرح کند و در حکومت با نظر قاطع و صائب عمل شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد‌:‌ اینگونه رفتارهای تک روانه در مستندترین وجه آن،‌ عامل تفرقه و انشقاق در کشور و بروز اختلاف می شود که به هیچ وجه مصلحت کشور، آن هم در شرایط حساس فعلی نیست.

وی گفت: به نظر می رسد استانداران در اینگونه موارد به عنوان رئیس شورای تامین و مسئول امنیت استان باید دستور صریح به نیروی انتظامی بدهند و قبل از بروز حادثه جلوی این اقدامات را بگیرند.

رئیس مجلس در انتها به یک کمیسیون دستور بررسی موضوع را داد و گفت: لازم است که کمیسیون شوراها و امور داخله ابعاد این موضوع و موارد مشابه که در خبرها آمده را بررسی وبه مجلس گزارش کنند و نظر قوه قضائیه و دولت را بگیرند و نظر جامع را ارائه دهند. تا از تکرار این اقدامات در کشور جلوگیری شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.