رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

لوگوی سمبلیک نوکیا تغییر می‌کند

نوکیا اعلام کرد قصد دارد برای نخستین بار در حدود ۶۰ سال گذشته، هویت برند خود را تغییر داده و آن را با یک لوگوی جدید، کامل کند زیرا اکثر افراد همچنان این شرکت فنلاندی را یک شرکت تلفن همراه می‌دانند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، لوگوی جدید این سازنده تجهیزات مخابراتی، متشکل از پنج شکل مختلف واژه نوکیا (NOKIA) است. رنگ آبی نمادین لوگوی قدیمی حذف شده و به جای آن، طیفی از رنگ‌ها استفاده خواهند شد.

پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا، در حاشیه نمایشگاه کنگره موبایل جهان (MWC) بارسلونا، در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: در ذهن اکثر افراد، ما همچنان یک برند تلفن همراه موفق هستیم اما نوکیا چنین نیست. ما می‌خواهیم برند جدیدی را استفاده کنیم که به شبکه‌ها و دیجیتالی سازی صنعتی متمرکز است که کاملا با میراث تلفنهای همراه، متفاوت است.

لاندمارک پس از این که در سال ۲۰۲۰ عهده دار مدیریت نوکیا شد، استراتژی سه مرحله‌ای “تنظیم مجدد، شتاب و مقیاس” را در پیش گرفت و با کامل شدن مرحله اول، مرحله دوم آغاز شده است.

هر چند نوکیا همچنان قصد دارد کسب و کارش به عنوان فراهم کننده خدمات که تحت آن به شرکت‌های مخابراتی، تجهیزات می‌فروشد را توسعه دهد، اما تمرکز اصلی این شرکت، اکنون فروش تجهیزات به کسب و کارهای دیگر خواهد بود.

لاندمارک گفت: ما سال گذشته رشد بسیار خوب ۲۱ درصد را در کسب و کار مشتریان سازمانی داشتیم که در حال حاضر حدود هشت درصد معادل دو میلیارد یورو از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد. ما می‌خواهیم هر چه سریع‌تر، این رشد را دو رقمی کنیم.

شرکت‌های فناوری با سازندگان تجهیزات مخابرات مانند نوکیا برای فروش شبکه‌ها و تجهیزات نسل پنجم خصوصی برای کارخانه‌های اتوماتیک به مشتریان که عمدتا در بخش تولید هستند، متحد شده‌اند.

نوکیا قصد دارد مسیر رشد کسب و کارهای مختلف خود را مرور کرده و گزینه‌های جایگزین مانند واگذاری را در نظر بگیرد.

حرکت نوکیا به سمت اتوماسیون کارخانه و دیتاسنترها، این شرکت را با شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت و آمازون، شاخ به شاخ خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار فروش تجهیزات مخابراتی به دلیل فضای کلان نامساعد که به تقاضا در بازارهای دارای حاشیه سود بالا نظیر آمریکای شمالی لطمه زده، تحت فشار قرار گرفته است و باعث شد شرکت اریکسون اخراج ۸۵۰۰ نفر از کارمندانش را اعلام کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.