رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ماجرای سانسور بازی های جام جهانی در چین چیست؟

سایت Mirror خبری مبنی بر سانسور بازی های جام جهانی توسط تلویزیون چین را منتشر کرده است. ماجرای سانسور بازی های جام جهانی در چین چیست؟

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ خبری در خصوص سانسور بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در چین توسط سایت Mirror منتشر شده است. خبری که سر و صدایی به پا کرده است و سوالاتی را در ذهن برخی به وجود آورده است. اما علت سانسور بازی ها در چین چیست؟

ماجرای سانسور بازی های جام جهانی در چین چیست؟

چین اکنون در بحبوحه موج جدید کرونا به سر می برد و همچنان بر قوانین سختگیرانه کرونا تاکید دارد. در این میان مردم چین با تماشای بازی های جام جهانی و مشاهده عدم استفاده از ماسک توسط تماشاگران از قوانین سختگیرانه چین برای استفاده از ماسک به خشم آمدند.

گفته می شود که بعد از تماشای بازی ها برخی از مردم در شهرهای بزرگ این کشور تظاهرات کردند و در این اعتراض ها پرسش‌ هایی مبنی بر این طرح کردند که مگر چین در همان سیاره‌ ای نیست که قطر هم هست.

حال پخش این تصاویر از تلویزیون و برانگیختگی خشم مردم باعث شد تا چین در سیاست های خود برای پخش بازی ها تغییراتی را اعمال کند و دست به دامن سانسور شود.

براساس گزارش ایسنا، مسابقات جام‌ جهانی در چین از تلویزیون دولتی این کشور ـ CCTV Sports ـ پخش می‌ شود و در سانسور برخی صحنه‌ ها، نماهای نزدیک از هواداران بدون ماسک، با تصاویر و فیلم‌هایی از بازیکنان و مربیان تیم‌ ها یا تصویری از راه دور از استادیوم جایگزین می‌ شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.