رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مایکروسافت به دنبال افزایش تولید ایکس باکس

فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود با Major Nelson از تلاش مایکروسافت برای بهبود روند تولید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌گوید.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، از زمانی‌که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ماه نوامبر (آبان) به بازار عرضه شدند، دسترسی علاقه‌مندان برای خرید این دو دستگاه به تعداد کافی میسر نبوده است. حالا و بعد از گذشت چند ماه از آغاز عرضه رسمی این دو کنسول، شرایط در فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات الکترونیکی چندان بهبود نیافته است. بااین‌حال، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که مایکروسافت قدم‌های خوبی را در مسیر تأمین نیاز کامل بازار برداشته است.

اسپنسر در جریان پادکست جدید لری هرب ملقب‌به Major Nelson، توضیحاتی را در رابطه با تلاش مایکروسافت برای تولید هرچه سریع‌تر کنسول‌های جدید ایکس باکس ارائه کرده است. وی در ادامه اظهار داشته که این شرکت در تلاش است تا شرایط فعلی را رفته رفته بهبود ببخشد:

«این موضوع واقعاً به فیزیک و مهندسی برمی‌گردد. ما با تمام توان در حال تولید کنسول‌های جدید هستیم. سرعت عملکرد ما هم‌اکنون در بالاترین سطح خود قرار داشته و همه خطوط مونتاژ شرکت مشغول تولید مداوم هستند. من هفته گذشته یک تماس تلفنی با لیسا سو از AMD داشتم و از او ‌پرسیدم که «چطور می‌توانیم چیپ‌های بیشتری را دریافت کنیم؟» درواقع چیزی که سعی در گفتن آن دارم این است که ما به‌صورت دائم و با تمام ظرفیت در حال کار هستیم اما این موضوع فقط به عملکرد ما بستگی ندارد. من فکر می‌کنم که جامعه گیمینگ در سال ۲۰۲۰ واقعاً خودش را پیدا کرده است.»

از زمان عرضه اولیه کنسول‌های سری ایکس و اس، فروشگاه‌های بزرگی مانند Walmart و Best Buy به‌صورت پراکنده و متناوب موجودی انبارهای خود را افزایش داده‌اند. لذا انتظار می‌رود که با افزایش سرعت خطوط تولید مایکروسافت، در آینده بیشتر شاهد این تغییرات باشیم. البته تیم استوارت، مدیر امور مالی ایکس باکس پیش از این اعلام کرده بود که با تداوم شرایط فعلی، انتظار می‌رود کمبود عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس تا آوریل ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. فیل اسپنسر نیز چندین بار بابت کمبود عرضه از طرفدران عذرخواهی کرده است.

در سمت مقابل، سونی هم با حجم تقاضای خیره‌ کننده‌ای برای کنسول پلی استیشن ۵ مواجه شده است. باتوجه به اینکه این شرکت نیز در تولید کنسول‌های جدید خود از پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RDNA 2 استفاده می‌کند، این موضوع به گلوگاه روند تولید شرکت تبدیل شده و سایر قسمت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. از طرفی شیوع ویروس کرونا نیز مشکلات را دوچندان کرده اما امید آن می‌رود که در آینده نزدیک و با متعادل شدن حجم تقاضا و کاهش عجله علاقه‌مندان برای دسترسی سریع‌تر به کنسول‌های نسل جدید، این مشکلات تا حد زیادی برطرف شود.

اگر شما هم تاکنون با مشکلات کمبود عرضه کنسول‌های نسل جدید مواجه بودید، نظرات و تجربیات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.