رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

متا به پشتیبانی از NFTها در اینستاگرام و فیسبوک پایان می‌دهد

متا بدون اینکه به دلیل خاصی اشاره کند، اعلام کرده که NFTها را از اینستاگرام و فیسبوک کنار می‌گذارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، کمتر از یک سال است که متا تصمیم به پشتیبانی از مجموعه‌های دیجیتالی در پلتفرم‌های مختلف خود گرفت، اما حالا از تصمیم خود برای پایان پشتیبانی از NFT یا توکن‌های غیرقابل‌معاوضه در اینستاگرام و فیسبوک خبر داده است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، می‌خواهد این شرکت یک سال با بهره‌وری بالا را پشت سر بگذارد و به همین دلیل تا به امروز هزاران نفر از این شرکت اخراج و پروژه‌های زیادی هم تعطیل شده‌اند که ظاهراً پشتیبانی از NFTها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

پایان پشتیبانی از NFT در اینستاگرام و متا

«استفان کسریل»، مدیر بخش بازرگانی و فناوری‌های مالی متا، در یک رشته توییت از کنارگذاشتن NFTها خبر داده است:

«فعلاً مجموعه‌های دیجیتالی (NFTها) را کنار می‌گذاریم تا روی راه‌های دیگری برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا، کاربران و کسب‌وکارها تمرکز کنیم.»

متا این موضوع را یک سال پس از اینکه مارک زاکربرگ در SXSW گفت که اینستاگرام روی پشتیبانی از NFTها کار می‌کند، اعلام کرده است. در ماه مه سال گذشته میلادی این قابلیت به شبکه اجتماعی محبوب متا اضافه شد و در نوامبر هم با قابلیت‌های قابل‌توجه به‌روز شد. درحقیقت در این زمان متا اعلام کرد که می‌خواهد تولیدکنندگان محتوا قادر به ساخت و فروش مجموعه‌های دیجیتالی به‌صورت مستقیم در اینستاگرام باشند.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم چرا متا دست به چنین کاری زده است؛ مخصوصاً اینکه مارک زاکربرگ در گذشته گفته بود که NFTها می‌توانند نقش مهمی در برنامه‌های این شرکت برای متاورس داشته باشند.

یکی از دلایل این موضوع می‌تواند نوسان شدید و سقوط بازار رمزارزها در چند ماه گذشته باشد. از دلیل احتمالی دیگر می‌توان به استقبال پایین کاربران از این ویژگی اشاره کرد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که زاکربرگ NFTها را برای پروژه‌ای در نظر گرفته بوده که خودش دچار مشکلات زیادی است.

بخش Reality Labs متا که روی هدست‌ها و پروژه‌های متاورس کار می‌کند، میلیاردها دلار ضرر مالی داشته است، بنابراین شاید کار روی پروژه‌های جانبی برای متاورس دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و حتی زاکربرگ مرگ متاورس را پذیرفته باشد؛ مخصوصاً در دورانی که چت‌بات‌ها مانند ChatGPT محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به دنیاهای مجازی دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.