مدیران دانشگاه بهشتی تسلیم دانشجویان شدند!

در پی اعتراضات دامنه دار جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که به اخذ شهریه از دانشجویان سنواتی معترض بودند و این تصمیم هیأت امنا را بر خلاف مصالح دانشجویان عنوان کردند؛ هیأت رئیسه دانشگاه تشکیل جلسه داد و به بخش مهمی از مطالبه دانشجویان ترتیب اثر داد.
به گزارش اینتیتر به نقل از تابناک، روز گذشته دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی مقابل سلف خواهران این دانشگاه تجمع کردند و خواستار حضور رئیس دانشگاه در جمع خود شدند. آنها انتظار داشتند ریاست دانشگاه با حضور در جمعشان در مورد چرایی اتخاذ تصمیم اخذ شهریه از دانشجویان سال بالایی توضیح بدهد.

اعتراض روز گذشته که زیر باران و تگرگ در محوطه اصلی دانشگاه رقم خورد با حضور حدااکثری دانشجویان پی گرفته شد و به رغم اینکه مدیران دانشگاه حاضر به حضور در اجتماع نشدند اما پیام این اعتراض را دریافت کردند.

این مطالبات البته پیش از این و در قالب نامه نیز به گوش مسئولان رسیده بود اما آنها با فرض اینکه این خواسته همه دانشجویان نیست و یا نمی تواند اثری در نظم و امنیت دانشگاه داشته باشد از کنار آن گذشته بودند.

با این حال اتحاد دانشجویان دوره کارشناسی و پیگیری های آنها بود که منجر به شکل گیری اجتماع روز گذشته شد و به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان به روز دوم کشیده شد؛ شرایطی که به معنای واقعی کلمه نظم و آرامش را در دانشگاه تحت تأثیر قرار داد و موجب شد تا صدای دانشجویان به گوش مسئولان برسد.

هنوز تجمع امروز دانشجویان به پایان نرسیده و برنامه تجمع فردا نهایی نشده بود که مسئولان دانشگاه بهشتی در قالب اطلاعیه ای آموزشی به اطلاع دانشجویان رساندند که هیأت امنای دانشگاه با عدم اخذ شهریه از دانشجویان ترم ۹ دوره کارشناسی موافقت کرده است.

این تصمیم اگرچه نشان از جدایی میان مسئولان  و دانشجویان است و نشان می دهد که دانشجویان هیچ مسیر مسالمت آمیز دیگری چون مذاکره، شورای صنفی و… برای گفت و گو و رایزنی با مسئولان ندارند، اما سبب شد حداقل های مطالبه شده از سوی دانشجویان حاصل شود.

این تصمیم البته همه خواسته دانشجویان نبود و آنها نسبت به ارائه خدمات رفاهی لازم مثل غذا و خوابگاه به دانشجویان سنواتی و نیز عدم اخذ شهریه از دروس جبرانی نیز اعتراض داشتند که در اطلاعیه دانشگاه به آن اشاره نشده است.

بنابراین هنوز هم مدیران دانشگاه شهید بهشتی به صورت کامل پیام دانشجویان معترض را دریافت نکرده اند و به مطالبات آنها به صورت کامل پاسخ نداده اند.

این مهم الزاماً به معنای آن نیست که باید هر چه دانشجویان خواستند بر آورده شود اما می تواند بر این مهم اشاره داشته باشد که باید در این دانشگاه بزرگ میان مسئولان و دانشجویان تعامل، همفکری و روابط دوستانه تری برقرار باشد؛ اتفاق مهمی که اگر وجود داشت به اعتراض های دامنه دار منجر نمی شد و مسئولان دانشگاه را پشت درهای بسته تسلیم دانشجویان نمی کرد!

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.