رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مرورگر کروم iOS امنیت تب‌های ناشناس را افزایش می‌دهد

گوگل در حال آزمایش قابلیت جدیدی در کروم iOS است که تب‌های باز شده در حالت ناشناس یا اینکاگنیتو (incognito) را قفل می‌‌کند و برای باز کردن آن باید هویت کاربر با Face ID یا Touch ID احراز شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، سیستم شناسایی چهره اپل برای باز کردن قفل آیپد یا آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرند اما بسیاری از اپ‌ها نیز برای امنیت بیشتر امکان استفاده از این سیستم را دارند. گوگل نیز در بتای جدید کروم iOS تست‌هایی را برای افزایش امنیت تب‌های ناشناس در مروگر از طریق همین سیستم صورت داده که احتمالا در آینده نزدیک شاهد ارائه آن برای همه کاربران خواهیم بود.

حالت ناشناس مرورگر برای حفظ حریم شخصی تمام کوکی‌هایی را که سایت به سمت کاربر را می فرستند، مسدود یا حذف می‌کند. همچنین هیچگونه سابقه ای از این نشست در تاریخچه مرور صفحات وب ثبت نشده و دیگر ردیاب های تحت وب، فایل های موقت و نوار ابزارهای ثالث هم از کار می افتند.

با این حال برخی بررسی‌ها نشان داده که این حالت چندان هم ناشناس نیست و گوگل با استفاده از ابزارهایی نظیر Analytics، Ad Manager و اپلیکیشن های مخصوص موبایل فعالیت کاربران را زیر نظر می‌گیرد. با این وجود برخی کاربران استفاده از این روش را به خاطر امنیت بالاتر ترجیح می‌دهند.

گوگل هم با توجه به این مساله در پی ارتقای این قابلیت است. در اپدیت جدید زمانی که کاربر پس از مدتی دوباره وارد کروم می‌شود صفحه‌ای که در حالت ناشناس بوده تا زمانی که هویت کاربر احراز نشود، مات خواهد شد. کروم ۸۹ احتمالا حدود یک ماه دیگر منتشر می‌شود اما مشخص نیست پشتیبانی از Face ID یا Touch ID تا آن زمان نهایی شده باشد.

سامسونگ پیش‌تر حالت مرور محرمانه را برای مرورگر وب معرفی کرده بود که به کاربران اجازه می‌دهد تب‌ها را قفل کرده و با سیستم شناسایی چهره یا اثر انگشت باز کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.