رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مشخصات اولین لپ‌تاپ هواوی مجهز به چیپ کرین افشا شد

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره توسعه کامپیوترهای هواوی مجهز به پردازنده اختصاصی هستیم و حالا مشخصات اولین لپ‌تاپ هواوی با چیپ کرین لو رفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، در گذشته تصاویر و مشخصات کامپیوتر هواوی با پردازنده اختصاصی مبتنی بر ARM افشا شده بود، اما حالا جزئیات مربوط به لپ‌تاپ این کمپانی با پردازنده ARM منتشر شده، البته با یک افشاگری روبه‌رو هستیم و هواوی به صورت رسمی اطلاعات آن را منتشر نکرده است.

یک منبع موثق اخبار حوزه فناوری در Weibo به تازگی تصویری از جعبه یک لپ‌تاپ هواوی منتشر کرده که حاوی مشخصات این محصول است. هواوی برای این دستگاه خود چیپست کرین ۹۹۰ را درنظر گرفته که توسط ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD همراهی می‌شود.

اولین لپ‌تاپ هواوی مجهز به چیپ کرین از نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد. این محصول دارای سیستم عامل «Deepin OS 20» مبتنی بر لینوکس خواهد بود، البته در آینده کاربران می‌توانند به سیستم عامل هارمونی مهاجرت کنند. هواوی به تازگی بتای هارمونی ۲ را برای توسعه‌دهندگان در برخی گوشی‌ها منتشر کرده است.

این لپ‌تاپ هواوی که «Qingyun L410» نام دارد، احتمالا نسخه ارزان‌تر میت‌بوک ۱۴ خواهد بود. کرین ۹۹۰ مورد استفاده در این محصول از مودم ۵G یکپارچه بهره می‌برد، بنابراین شاید کاربران این لپ‌تاپ به شبکه ۵G دسترسی داشته باشند.

این لپ‌تاپ ابتدا در کشور چین عرضه خواهد شد و سپس به صورت جهانی فروخته می‌شود، البته اگر هواوی برنامه‌ای برای عرضه جهانی اولین لپ‌تاپ خود با چیپ کرین داشته باشد.

اپل چندین هفته پیش از مک‌های مجهز به چیپ اختصاصی خود به نام M1 رونمایی کرد که مبتنی بر معماری ARM است. حالا هواوی می‌خواهد از پردازنده‌های مبتنی بر ARM در لپ‌تاپ‌‌ها و کامپیوترهای خود استفاده کند. علاوه بر این دو کمپانی، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت هم محصولات سرفیس را پردازنده اختصاصی مبتنی بر ARM مجهز کند. با توجه به تمام این موارد، احتمالا در آینده با کاهش سهم پردازنده‌های اینتل در بازار روبه‌رو خواهیم شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.