رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مشکلات بزرگ داوری در فینال جام حذفی

انتخاب‌های کمیته داوران، اشتباه‌های بنیادی‌فر و حاشیه‌سازی برخی داوران ممکن بود فینال جام حذفی را با جنجال همراه کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بنیادی‌فر قضاوت همراه با اشتباهی را در دیدار فینال جام حذفی داشت. ناآماده بودن این داور بین‌المللی در هفته‌های اخیر و گلایه برخی داوران از انتخاب او به عنوان داور فینال، در این بازی خودش را نشان داد تا مدت‌ها حرف و حدیث‌هایی در مورد قضاوت او وجود داشته باشد.

هرچند از این نکته نباید بگذریم که بنیادی‌فر توانست از تهمت استقلالی بودن و قضاوت به سود این تیم سربلند بیرون بیاید و نقض صحبت‌هایی را که برخی همکاران او انجام داده بودند به همه اثبات کند ولی با این حال او – به عنوان دومین داور برتر ایران بعد از علیرضا فغانی – باید بیشتر از این‌ها تمرین کند و سعی کند به جایی که پتانسیلش را دارد، برسد. بنیادی‌فر اکنون رده نخست داوران لیگ برتری را دارد اما در یک ماه اخیر تمرکز کافی را در زمین چمن نداشته است.

همچنین از این نکته نباید غافل شد که مقصر ۵۰ درصد این اتفاقات، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران هستند که به دلیل انتخاب‌های اشتباه باعث از بین رفتن تمرکز داوران و تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه بازی‌ها شدند. از جنجال انتخاب داور داربی حذفی گرفته تا انتخاب داوری که هفته‌ها قضاوت نکرده بود و آمادگی حضور در فینال جام حذفی را نداشت.

البته نباید از حق هم بگذریم که دیدار استقلال و تراکتور در فینال جام حذفی بسیار پرتنش و دشوار بود و اگر داوری جز بنیادی‌فر آن را قضاوت می‌کرد، چه بسا به مشکلات بیشتری برمی‌خورد و عنان کار را به کلی از کف می‌داد و باید گفت علی‌رغم ضعف‌های موجود، تجربه این داور به کمک او آمد.

تمام این اتفاقات دست به دست هم داد تا جامعه داوری در روزهای پایانی فصل ۹۹/۹۸ روزهای خوبی را پشت سر نگذارد و نیاز به تغییرات اساسی داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.