رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مصباحی مقدم: عدم پوشش باعث بیرون رانده شدن آدم و حوا از بهشت شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مگر می‌شود زنان حجاب نداشته باشند بدن و سرشان لخت باشد آنوقت به مردان بگوییم که نگاه نکنید؟! این بدین معناست که ما برای مرد‌ها زندان درست کنیم و مرد‌ها را از آمدن به صحنه اجتماع منع کنیم این اصلا درست نیست!

به گزارش اینتیتر به نقل از فراز، غلامرضا مصباحی مقدم درباره مسئله “حجاب” گفت: «مسئله حجاب حکم الهی است. در چندین آیه به صورت صراحت آمده است. اصلا اقتضای یک جامعه اسلامی در این است که در صحنه جامعه عفاف و حجاب از سوی زنان رعایت شود؛ چون مسئله روابط جنسی مختص رابطه بین زن و شوهر است. صحنه اجتماع صحنه جدی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ست نه صحنه خودنمایی.

«مگر می‌شود زنان حجاب نداشته باشند بدن و سرشان لخت باشد آنوقت به مردان بگیم که نگاه نکنید؟! این بدین معناست که ما برای مرد‌ها زندان درست کنیم و مرد‌ها را از آمدن به صحنه اجتماع منع کنیم این اصلا درست نیست!» این اظهارات غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با «حجاب اجباری» زنان است.

صحنه اجتماع صحنه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ست نه صحنه خودنمایی

مصباحی مقدم در گفت‌وگویی درباره مسئله “حجاب” گفت: «مسئله حجاب حکم الهی است. در چندین آیه به صورت صراحت آمده است. اصلا اقتضای یک جامعه اسلامی در این است که در صحنه جامعه عفاف و حجاب از سوی زنان رعایت شود؛ چون مسئله روابط جنسی مختص رابطه بین زن و شوهر است. صحنه اجتماع صحنه جدی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ست نه صحنه خودنمایی.»

برخی زنان آرایش می‌کنند تا خودشان را عرضه کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که بی حجاب‌ها به‌دنبال خودنمایی هستند، اظهار کرد: «معمولا کسانیکه حجاب را رعایت نمی‌کنند تمایل دارند خودشان را به نمایش بگذارند. برخی زنان آرایش می‌کنند تا خودشان را عرضه کنند. بی‌حجابی جامعه را از یک اجتماع جدی به یک اجتماع مبتذل تبدیل می‌کند؛ حال آنکه ارزش زن به زیبایی‌های باطنی است.»

زیبایی‌های زن برای ادامه نسل است نه هوس‌رانی!

او با اشاره به این موضوع که زیبایی‌های زن برای ادامه نسل است نه هوس‌رانی گفت: «البته خداوند یکسری زیبایی‌ها به زن داده که این زیبا‌یی‌ها برای ادامه نسل است نه اینکه مورد سوء استفاده هوس‌رانان قرار بگیرد. شخصیت زنان به ادب، مادری کردن و خانم بودنش است یعنی اگر زنان به فضائل حضرت فاطمه نگاه کند متوجه خواهند شد که اسلام عظمت را برای زنان به اوج خود رسانده است.»

مصباحی مقدم ادامه داد: «در طول تاریخ هم حضرت مریم، آسیه و حوا الگو‌های زن عاقل بوده و هستند. آنچه که در غرب اتفاق افتاده مربوط به یکی دو قرن قبل است وگرنه غرب هم قبلا به اقتضاء مسیحیت اصل بر پوشاندن زیبایی‌های زنان بوده؛ بنده خودم کلیسا‌های قدیمی با سابقه ۸۰۰ ساله از نزدیک مشاهده کرده‌ام مجسمه‌هایی که در این کلیسا‌ها است، نشان می‌دهد که تمامی زنان حجابشان کامل بوده حتی زنان یهودی هم لباس‌هایشان پوشیده بوده است.»

عدم پوشش باعث بیرون رانده شدن آدم و حوا از بهشت شد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره وجود “حجاب” در بهشت گفت: «خداوند نسبت به آدم و حوا زمانیکه در بهشت بودند می‌فرمایند: «شیطان باعث شد که لباس میان آن دو ریخت.» یعنی حتی در بهشت هم اصل بر پوشیدگی است. زنان ما باید برای حفظ شخصیت خود و چشم چرانی مرد‌ها حجاب کامل داشته باشند.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این نکته که نمی‌شود برای مرد‌ها زندان درست کنیم و به آن‌ها بگوییم که به زن‌ها نگاه نکنند، اضافه کرد: «اینکه مرد‌ها باید چشم خودشان را حفظ کنند و به نامحرم نگاه نکنند یک حکم الهی است. در سوره نور آمده که خداوند به پیامبر گفته است که به مومنان بگو که نگاه‌شان به روی زنان خیره نباشد و این در مورد زنان هم صدق می‌کند. اما این بدین معنا نیست زنان در کشور کشف حجاب و ول انگاری کنند و انتظار داشته باشند که مرد‌ها به آن‌ها نگاه نکنند! مگر می‌شود زنان حجاب نداشته باشند بدن و سرشان لخت باشد آن‌وقت به مردان بگوییم که نگاه نکنید؟! این بدین معناست که ما برای مرد‌ها زندان درست کنیم و مرد‌ها را از آمدن به صحنه اجتماع منع کنیم این اصلا درست و ممکن نیست.»

«حجاب» مانع از تعرض و تجاوز به زنان می‌شود

وی در ادامه افزود: «آن چیزی که باید اتفاق بیفتد، صیانت از زنان در مقابل مردان هوسباز است. زنان باید خودشان را بپوشانند و حجاب برای این است که زن در امنیت باشد. آیه شریفه قرآن می‌فرماید به زنان بگو مقنعه سر کنند و حجاب خود را رعایت کنند تا آن‌هایی که در دلشان مرض است، تعرضی به آن‌ها نکنند. یعنی برخی مرد‌های بیمار دل در جامعه وجود دارد که ممکن است به زنان عفیف و نجیب که بد حجاب باشند، تعرض کنند بنابراین زنان باید خودشان را بپوشانند تا کسی اذیتشان نکند و تعرضی صورت نگیرد.

ما این همه شهید و جانباز ندادیم که اسلام به اینجا کشیده شود!

مصباحی مقدم در پایان با اشاره به این نکته که ما این همه شهید و جانباز ندادیم که اسلام به اینجا کشیده شود، اظهار کرد: «این حرف که ما نمی‌توانیم به روزگار قبل از ماجرای خانم مهسا امینی برگردیم حرف بیهوده‌ای بیش نیست. ما دچار یک عارضه اجتماعی شده‌ایم که در اثر حادثه‌ای پدید آمد که دشمن بر موج ناشی از آن سوار شد و دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه منتظر چنین فرصتی بودند. البته بخشی از زنان ما هم پیش زمینه بی‌حجابی و جواب مثبت دادن به اینگونه تبلیغات را داشتند که البته تعدادشان بسیار اندک است. قانون جمهوری اسلامی برخواسته از قانون شرعیت است، ما این همه شهید و جانباز ندادیم که اسلام به اینجا کشیده شود؟! البته زنان در خانه خودشان آزادند هر طور دوست دارند لباس بپوشند، اما در صحنه اجتماع چنین امکانی برای آن‌ها هرگز مهیا نخواهد شد. نیازی هم به قانون جدید نداریم همین قوانین می‌تواند مانع از بی‌حجابی شود اگر درست بدان عمل و رسیدگی شود.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.