رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی اولین مودم ۵G مدیاتک با پشتیبانی از موج میلی‌متری

مدیاتک از اولین مودم ۵G خود با پشتیبانی از موج میلی‌متری رونمایی کرد؛ این مودم که M80 نام دارد، از حداکثر سرعت دانلود ۷.۶۷ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، مودم‌های ۵G مختلفی برای چیپ‌ها و گوشی‌ها توسعه پیدا کرده‌اند که تمام آن‌ها از موج میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کنند و اکثر آن‌ها قادر به پشتیبانی از فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز هستند. در حالی که این مودم‌ها سرعت بالاتری نسبت به شبکه ۴G دارند، اما تمام پتانسیل شبکه ۵G را به نمایش نمی‌گذارند.

برای دستیابی به بالاترین سرعت این شبکه به مودم‌هایی با پشتیبانی از موج میلی‌متری نیاز دارید که نسبت به مودم‌های دیگر قیمت بالاتری دارند. در همین راستا گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت بیش از محصولات میان‌رده از آن پشتیبانی می‌کنند. حالا مدیاتک با مودم جدیدش می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد.

مودم ۵G مدیاتک M80 از فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و همچنین موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند که می‌تواند پشتیبانی از موج میلی‌متری را به گوشی‌های اندرویدی بیشتری بیاورد. این مودم مانند هلیو M70 کار خود را به عنوان یک تراشه مستقل شروع می‌کند که سازندگان موبایل می‌توانند آن را درون دستگاه‌های خود قرار دهند. در نهایت مدیاتک این مودم را در نسل بعدی پردازنده‌های دیمنسیتی ادغام خواهد کرد.

حداکثر سرعت دانلود این مودم به ۷.۶۷ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن به ۳.۷۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این مودم همچنین از قابلیت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند «Ultra Save» و «Dynamic Bandwidth Part» بهره می‌برد که طبق گفته مدیاتک، با توجه به محیط و نحوه استفاده مصرف انرژی را بهبود می‌دهد.

این مودم در برابر مودم X60 یا حتی X55 کوالکام حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد، با این حال یک قدم مهم برای مدیاتک و همچنین کاربران گوشی‌های نه چندان گران‌قیمت محسوب می‌شود. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، مودم ۵G مدیاتک M80 را می‌توان در دستگاه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ‌ها و کروم‌بوک‌ها مورد استفاده قرار داد.

با توجه به این موارد، نسل جدید کروم‌بوک‌ها با چیپ‌های مدیاتک می‌توانند از شبکه ۵G پشتیبانی کنند و حتی امکان استفاده از آن در کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های اینتل هم وجود دارد. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه محصولات زیادی با مودم مدیاتک M80 باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.