معرفی سریال محدوده بیرونی

سریال محدوده بیرونی «Outer Range»، تلفیقی از وسترن با رازهایی ماورایی است. با معرفی سریال همراه ما باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، معما، هیجان، رازی کیهانی، گاوچران‌ها، دشت‌های وسیع، اسب‌سوارها، قتل، دروغ ،مسائلی هستند که در سریال محدوده بیرونی (Outer Range) با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. محدوده بیرونی، سریالی که هم نئووسترن است و به دل غرب وحشی می‌زند و هم رازی غیرقابل درک را در درونش به نمایش می‌گذارد. این سریال که محصول آمازون پرایم است (Amazon Prime Video) توسط برایان واتکینز (Brian Watkins) و نویسندگی برایان واتکینز (Brian Watkins)، زیو بورو (Zev Borow) و … برای ۸ قسمت در فصل اول ساخته شده است. دو قسمت اول این سریال در تاریخ ۱۵ آوریل روی آنتن آمازون رفت که قرار است قسمت‌های بعدی آن در تاریخ‌های ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) ، ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) و ۶ می (۱۶ اردیبهشت) به‌صورت دو قسمت همزمان پخش شوند.

بیشتر بخوانید:

ژانر وسترن، برای ادامه‌ی حیات خود تغییراتی را در آثاراش به‌راه انداخت و شرکت‌ها و فیلمسازان به تلفیق این ژانر با دیگر گونه‌های سینمایی روی آوردند. از قدرت سگ (The Power of the Dog) (نامزد اسکار) تا میان‌بر میک (Meeks Cutoff)، همه‌وهمه دیگر آن وسترن‌های خالص دوران گذشته نیستند، بلکه نمایشی از داستان‌های غرب وحشی آنهم با چاشنی دیگر گونه‌های سینمایی‌اند. حال بعد از ساخت سریال نئووسترن Yellowstone «یلوستون»، توسط پارامونت (Paramount) و به کارگردانی پل شریدان (Paul Joseph Schrader) که به موفقیت و محبوبیت زیادی رسید، آمازون در اطلاعیه‌های غیررسمی خود اعلام کرد که به‌دنبال ساخت سریالی نئووسترن است.

به‌همین دلیل به‌گفته‌ی منتقدان سریال محدوده بیرونی پاسخی به شرکت پارامونت خواهد بود. اکنون باید دید که محدوده بیرونی، چقدر می‌تواند رقیبی برای Yellowstone باشد و به موفقیت‌های آن برسد؟ این سؤال در حالی مطرح است که Outer Rang از نظر درام با یلوستون به‌صورتی مماس حرکت می‌کند. برای رسیدن به این پاسخ باید منتظر قسمت‌های بعدی باشیم، چراکه این نمایش برای ارائه‌ی اطلاعات و اتفاقاتش بسیار محتاط و قطره‌چکانی پیش می‌رود.

در ادامه داستان دو قسمت ابتدایی فاش می‌شود.

جاش برولین (Josh Brolin) در نقش رویال آبوت، لیلی تیلور/ (Lili Taylor) در نقش سیسیلیا آبوت، ایموژن پوت (Imogen Poots) در نقش آتم، لوئیس پولمن (Lewis Pullman) در نقش رت آبوت، نوآ رید (Noah Reid) در نقش بیلی تیلرسون، شان سیپوس (Shaun Sipos) در نقش لوک تیلرسون، ویل پاتون (Will Patton) در نقش وین تیلرسون، تام پلفری Tom Pelphrey در نقش پری آبوت، تامارا پودمسکی (Tamara Podemski) در نقش کلانتر موقت و غیره عمده بازیگرانی هستند که در این ۸ اپیزود حضور خواهند داشت.

رعدوبرق می‌زند، صدایی می‌شنویم که می‌گوید: درمورد خدای یونان باستان کرونوس چیزی می‌دانی؟ این افتتاحیه‌ی نمایش است، با فضایی به‌دقت کار شده و وهم‌انگیز. جاش برولین (نامزد اسکار و بازیگر سینمای مارول)، پرتره‌ای از یک مرد گاوچران آمریکایی دارد، او حین جستجوی گاوهای گمشده‌اش، متوجه حفره‌ای بسیار بزرگ در لبه‌ی ملک خودش می‌شود، گودالی که به‌نظر می‌رسد توسط هیچ انسانی حفر نشده است. این حفره‌ی ترسناک کاملا گرد و به رنگ مشکی است و لایه‌ای ظریف از گردوغبار روی سطح آن شناور است. رویال (Josh Brolin) سنگی بزرگ به داخل این سیاهی بی‌پایان پرتاب می‌کند اما سنگ به ته آن نمی‌رسد و نشان از خلا بی‌انتهای آن می‌دهد. هنگامی که رویال دست خود را وارد مه شناور سیاهچاله می‌کند، این حفره چشم‌انداز کوتاه مدتی از آینده‌ی نزدیک‌اش را در سرش به جریان می‌اندازد.

این عناصر خارق‌العاده در سراسر قصه به‌نمایش درمی‌آیند، اما تمرکز اصلی فیلم روی درامی خانوادگی است. ابوت‌ها خانواده‌ای صمیمی‌اند و رویال و همسرش لیلی تیلور (نامزد امی)، مزرعه و دو پسر و نوه‌شان را اداره می‌کنند. همسرِ پسر بزرگتر، پِری، ۹ ماه است که گم شده و برادرش رت هم یک گاوسوار است. این خانواده با همسایگان کناری خود، تیلرسون‌ها درگیر اختلافات زمینی می‌شوند که این رقابت تلخِ خانوادگی منجر به تراژدی‌های بیشتری هم می‌شود. ابوت‌ها یکی از تیلرسون‌ها را به قتل می‌رسانند و رویال جسد او را به داخل پورتال اسرارآمیزی که پیدا کرده می‌اندازد. دراین‌میان زنی (Imogen Poots) مرموز و رازآلود نیز در سمتی از زمین رویال چادر زده است که به استرس و جنبه‌ی رازآلودی فیلم می‌افزاید.

موسیقی‌ها، طراحی صحنه، فضای تاریک و ترسناک، بازی‌ها و هرآنچه که مختص شکل و فرم است در سریال محدوده بیرونی عالی عمل کرده و توانسته به خدمت محتوا و قصه درآید. ژانرهای متعددی در این سریال درگیراند و نمایش دارای پیچش‌هایی نسبتا سرگرم‌کننده است، سکانس‌های اکشن تنش‌مند ظاهر می‌شوند و اتفاقات تعلیق‌برانگیزاند. فیلمساز عناصری ماوراءطبیعی را درون ژانر وسترن آورده و قصه‌اش را با قتل و معما پیش برده است. Outer Range رویکردی اسطوره‌ای و نمادین دارد که تماشاگر در این راه ترغیب به حدس‌وگمان می‌شود و فضایی اضطراب‌انگیز محدوده بیرونی را دربر می‌گیرد. با همه‌ی این تفاسیر سریال، در قسمت‌های ابتدایی نسبتا کند است و زمان زیادی به مقدمه‌چینی‌ها اختصاص داده می‌شود در این شرایط تماشاگر احساس می‌کند که هنوز قصه شروع نشده است.

Outer Range، نمایشی است که هم می‌خواهد درامی خانوادگی و قدرتمند باشد و هم اینکه نقش یک سریال فراطبیعی با رازهایی کیهانی را بازی کند. به‌همین دلیل اثر هم دارای پتانسیلی برای سقوط است و هم صعود. فیلمساز برای بهبود اثر، ملات و ایده‌های لازم را در اختیار دارد و اگر بتواند ایده‌ها، داستان‌های خانوادگی و ماورایی‌اش را در ساختاری قدرتمند به‌حرکت درآورد و ژانرهای متفاوت را درهم بتند؛ و سعی بر این نداشته باشد که ذهن تماشاگر را تنها در نقطه‌ای خاص به‌کار گیرد، می‌توان امیدوار بود که این سریال اثری خوب از آب درمی‌آید.

سریال های مشابه با سریال Outer Range

سریال دنیای غریب

کارگردان: لیزا جوی، جاناتان نولان
بازیگران: ایوان ریچل وود، جفری رایت
سال انتشار: ۲۰۱۶- اکنون
خلاصه داستان: دنیای غرب یا وست‌ورلد نئووسترنی علمی‌تخیلی (Sci- Fi Western) است که برای شبکه اچ بی او (HBO) و براساس فیلمی به‌همین نام ( محصول ۱۹۷۳) ساخته شده است. این سریال که ساخت و اجرای موسیقی‌اش را رامین جوادی برعهده داشته، توانست نقدهای بسیار مثبتی را از سمت منتقدان به‌دست آورد و در میان تماشاگران به محبوبیت برسد. داستان وست‌ورلد در یک شهربازی خیالی که ساکنان آن‌را انسان‌های مصنوعی و اندروید تشکیل می‌دهند، روایت می‌شود. این پارک مهمانان پردرآمدی دارد که می‌توانند خیال‌پردازی‌های خود را در این شهربازی به واقعیت برسانند، آنهم بدون اینکه خطری از سمت ساکنان پارک تهدیدشان کند.

سریال مندلورین

کارگردان: جان فاورو
بازیگران: پدرو پاسکال، جینا کارانو
سال انتشار: ۲۰۱۹- اکنون
خلاصه داستان: سریال مندلورین نئووسترنی فضایی است که برای استریم دیزنی پلاس ساخته شد و نخستین لایواکشن در مجموعه جنگ ستارگان به‌حساب می‌آید. این اثر در دوره جوایز امی کاندیدا چند جایزه شد و توانست ۷ تای آن‌ها را به‌دست آورد. The Mandalorian از نظر جلوه‌های ویژه و گرافیک فوق‌العاده است و تماشاگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. داستان سریال از این قرار است که ۵ سال پس از وقایع بازگشت جدای (Return Of The Jedi) و سقوط امپراطوری کهکشانی، یک شکارچکی جایزه‌بگیر و تنها که در قسمت‌های دور کهکشان زندگی می‌کند برای انجام ماموریتی به‌کار گرفته می‌شود.

سریال فایرفلای

کارگردان: جاس ویدون
بازیگران: ناتان فیلیون، آلن تودیک
سال انتشار: ۲۰۰۲- کنسل شده
خلاصه داستان: فایر فلای یک اپرای فضایی است که وسترن و علمی‌تخیلی را درهم آمیخته و آینده‌ی بشر را به‌تصویر می‌کشد. داستان سریال در سال ۲۵۱۷ و پس از ورود انسان به یک سیستم ستاره‌ای جدید می‌گذرد و ماجراهای خدمه یک سفینه‌ی فضایی را دنبال می‌کند. در این آینده تنها دو ابرقدرت بازمانده، ایالات متحده و چین، درهم آمیخته‌اند تا دولت مرکزی فدرال را تشکیل دهند. این سریال پس از پخش ۱۱ قسمت از ۱۴ اپیزود لغو شد و کمپین‌های متعددی خواستار ادامه‌ی ساخت آن شدند. موفقیت این سریال پس از لغو باعث شد که یونیورسال پیکچرز فیلم Serenity را به‌عنوان ادامه‌ای بر Firefly بسازد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.