معرفی چهار خودروی کمیاب و گران‌قیمت

خودروهای کمیاب برای مجموعه‌داران در سراسر جهان از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و این مدل‌ها یا به این خاطر کمیاب هستند که تنها تعداد معدودی از آن‌ها ساخته شده یا به‌این خاطر که از طراحی منحصر به‌فردی برخوردارند و تنها با پرداخت مبالغ هنگفتی از طریق کانال خصوصی یا حراج‌ها قابل خریداری هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای خودرو، خودروهای کمیاب برای مجموعه‌داران در سراسر جهان از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و این مدل‌ها یا به این خاطر کمیاب هستند که تنها تعداد معدودی از آن‌ها ساخته شده یا به‌این خاطر که از طراحی منحصر به‌فردی برخوردارند و تنها با پرداخت مبالغ هنگفتی از طریق کانال خصوصی یا حراج‌ها قابل خریداری هستند.

بیشتر بخوانید:

همچنین به‌نظر می‌رسد مجموعه‌داران جدی و مصمم از هیچ‌کاری برای به‌دست آوردن یک خودرو به‌شدت کمیاب چشم‌پوشی نمی‌کنند و برای آن‌ها قیمت اصلا مساله مهمی به‌نظر نمی‌رسد. در اینجا به چهار خودروی کمیاب‌ و قیمتی که مجموعه‌داران برای تصاحب آن‌ها باید بپردازند، نگاهی می‌اندازیم.

تالبوت لاگو گرند اسپرت (۲.۵ میلیون‌دلار)

تالبوت خودروسازی با پیشینه‌ای نه‌چندان درخشان است و این خودروساز کار خود را در سال ۱۹۰۳ به‌عنوان شرکتی مستقل آغاز کرد و تا سال ۱۹۹۴ در اشکال مختلف و تحت‌مالکیت‌های گوناگون به‌کار خود ادامه داد و این کمپانی از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۸ هیچ خودرویی تولید نکرد و در دوره‌های مختلف تحت‌مالکیت خودروسازان مختلفی از کرایسلر گرفته تا پژو درآمد. درطول سال‌ها تالبوت بارها تا مرز ورشکستگی پیش رفت و این شرکت علاوه‌بر تولید خودروهای روزمره به‌تولید خودروهای مسابقه‌ای نیز می‌پرداخت و درسال ۱۹۸۱ برنده جام جهانی رالی شد. لاگو گرند اسپرت خودرویی است که این شرکت در سال ۱۹۴۸ و در دو نسخه متفاوت مسابقه‌ای و لوکس تولید کرد و مجموعه‌داران حاضر هستند برای هریک از ۱۲ نسخه لوکس این ماشین دست‌کم ۲.۵ میلیون‌دلار بپردازند.

پورشه ۹۱۶ (سه‌میلیون‌دلار)

همه ما به‌خوبی با پورشه ۹۱۱ آشنایی داریم؛ اما کمتر کسی است که پورشه ۹۱۶ را بشناسد. درمیان هواداران دو آتشه پورشه ۹۱۶ یکی از نادرترین مدل‌های ساخته‌شده توسط این شرکت و یکی از کمیاب‌ترین خودروهای جهان است و تنها ۱۱ عدد از مدل ۹۱۶ در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و همگی آن‌ها نسخه‌هایی آزمایشی بودند. درمیان ۱۱ مدل ساخته‌شده، تنها یک نسخه از آن بود که به‌خاک ایالات‌متحده رسید که امروزه در موزه اتومبیل آتلانتا در ایالت جورجیا نگهداری می‌شود. آنچه مانع از تولید پورشه ۹۱۶ شد، قیمت ۱۴ هزار دلاری آن بود که در دهه ۱۹۷۰ پول بسیار زیادی بود و قابل تصور بود که برای خریداران نمی‌تواند جذابیت داشته باشد و پروژه تولید آن به‌همین دلیل متوقف شد.

الدزمبیل F-88 (3.5 میلیون‌دلار)

حتی اگر الدزمبیل F-88 خودرو کمیابی نیز نبود، باز مجموعه‌داران در سراسر جهان به‌دنبال آن بودند. F-88 که نخستین‌بار در سال ۱۹۵۴ تولید شد، از بدنه‌ و چنان طراحی زیبایی برخوردار است که آن را به‌خودرویی کلاسیک بدل می‌کند. این حقیقت که تنها چهار عدد از این خودرو چشمگیر ساخته شده، آن را به‌هدفی بسیار جذاب و خواستنی برای مجموعه‌داران بدل می‌کند. سایر ویژگی‌های خیره‌کننده الدزمبیل F-88 ساخته‌شده توسط جنرال‌موتورز عبارتند از موتور V8 موشکی این ماشین با ۲۵۰ اسب‌بخار نیرو و بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس. بسیاری از تاریخ‌نگاران خودرویی الدزمبیل F-88 را ماشینی می‌دانند که ظاهر تمام خودروهای بعدی را متحول کرد و اخیرا یک نسخه از این مدل در حراج بارت جکسون به‌قیمت ۳.۵ میلیون‌دلار به‌فروش رسید.

فراری ۲۵۰ GT اسپایدر کانورتیبل (۱۰ میلیون‌دلار)

تنها یک نسخه کانورتیبل از فراری ۲۵۰ GT ساخته شده و بدین ترتیب این ماشین جزو نادرترین مدل‌های فراری درجهان محسوب می‌شود. تمام نسخه‌های دیگر ۲۵۰ GT که در بین سال‌های ۱۹۵۳ ال ۱۹۵۶ ساخته شدند، مدل‌های کوپه (سقف‌دار) بودند و تنها مدل بدون سقف این ماشین درنمایشگاه خودرو نیویورک سال ۱۹۵۶ به‌مجموعه‌دار نیویورکی باب لی فروخته شد. باب‌لی شخصا در مذاکره با انزو فراری بر سر این قیمت به‌توافق رسید و امروز هنوز هم این ماشین به‌باب لی تعلق دارد و این موضوع این ماشین را به‌یکی از قدیمی‌ترین فراری‌هایی بدل می‌کند که همچنان در مالکیت صاحب اولیه خود قرار دارد. ارزش تخمینی این خودرو ۱۰ میلیون‌دلار برآورد شده است. هرچند بسیاری بر این باورند که اگر این ماشین به‌حراج برسد ممکن است با قیمتی بالاتر از این هم به‌فروش برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.