معرفی کتاب سیزده دلیل برای اینکه…

سیزده دلیل برای اینکه… به عنوان یکی از کتاب های پرفروش سالهای اخیر شناخته می شود. با معرفی این کتاب همراه ما باشید.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ قبل از هر چیزی نام این کتاب شما را کنجکاو خواهد کرد. سیزده دلیل برای اینکه … این سوال را در ذهن شما ایجاد می کند که سیزده دلیل برای انجام چه کاری است؟ دو صفحه اول کتاب کاری که به خاطر این دلایل انجام شده است را در اختیار شما می گذارد و سپس به روایت تک تک دلایل می پردازد.

سیزده دلیل برای اینکه… کتابی است که از دغدغه ها و چالش های دوران نوجوانی نوشته و به نظر می آید که مناسب این گروه سنی باشد اما اینگونه نیست. چرا که این چالش ها را در دنیای بزرگسالی نیز تجربه می کنیم و تنها مختص یک بخش از زندگیمان نیست.

داستان این کتاب درباره دختری به نام هانا بیکر است که در مدرسه درگیری های زیادی را در روابط خود با دوستان و همکلاسی هایش تجربه می کند. دختری که نمیتواند فشار این چالش های احساسی را تجمل کند و سرانجام دست به خودکشی می زند. اما قبل از خودکشی او سیزده نوار کاست ضبط می کند و از افراد و داستان هایی که باعث خودکشی او شدند، می گوید. دوستانی که زمانی با آنها احساس نزدیکی می کرد اما زخم هایی از آنها خورد که او را به سمت پایان دادن به زندگی اش سوق داد.

بخشی هایی از داستان زندگی هانا بیکر در زندگی ما نیز ممکن است اتفاق افتاده باشد. ما هم مثل او با قلدری هایی مواجه شده ایم. ما هم مثل او خیانت دیده ایم. ما هم مثل او بی اعتماد شده ایم و حرفهای تلخ و نادرستی را در مورد خودمان شنیده ایم و البته در برخی از نقاط زندگی در جایگاه مقابل هم قرار گرفته ایم؛ یعنی تهمت زده ایم،خیانت کرده ایم و … در واقع اینجا نقطه ضعف کتاب است. زیرا که داستان را فقط از دریچه دید هانا بیکر و رنج هایی که بر او رفته، روایت می کند و از افرادی که باعث ایجاد این رنج ها شدند، بسیار کمتر می گوید.

البته سریالی نیز بر اساس داستان این کتاب ساخته شده است که قدرت مانور بیشتر داشته و در چندین فصل به شرح داستان شخصیت های کتاب و سرگذشت آنها نیز پرداخته است.

به صورت کلی کتاب سیزده دلیل برای اینکه… کتابی است که زاویه دید متفاوتی را در اختیارمان قرار داده و به ما یاد می دهد که هر عمل و هر حرفمان چه تاثیری می تواند روی دیگران داشته باشد. همین امر کمک بزرگی است که قبل از بیان هر فکر و انجام هر عملی کمی فکر کنیم.

سیزده دلیل برای اینکه… به نویسندگی جی اشر و ترجمه فرمهر امیردوست را می توانید از بازار نشر تهیه کنید و با مطالعه آن، تجربیات متفاوتی را کسب کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.