رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مقایسه مرسدس بنز E230 با ب ام و ۳۲۰i

مشخصات فنی خودرو مرسدس بنز E230 و ب ام و ۳۲۰i در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مرسدس بنز E230 با ب ام و ۳۲۰i است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی مرسدس بنز E۲۳۰

مرسدس بنز E۲۳۰، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۰۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ هزار و ۹۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۱ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است. از جمله تجهیزات این خودرو می توان به روشن شدن خودرو بدون کلید، گرمکن آینه‏‌ها، Auto Light، سنسور پارک، سنسور باران، نشانگر کم شدن باد تایر، سیتم کم کردن باد تایر، کروز کنترل و کمک فنر‌های ایروماتیکی اشاره کرد.

معرفی ب ام و ۳۲۰i سدان

ب ام و ۳۲۰i سدان، خودرویی ساخت آلمان است که در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ هزا رو ۷۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ هزار و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی این خودرو از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۲ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است. این خودرو مجهز به آینه‌های ضد اشعه، سیستم پردازنده صوتی، سنسور باران، آینه‌های جانبی به همراه گرمکن و تاشوندگی خودکار، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، کروز کنترل، سنسور پارک است.

در نوع سفارش تجهیزاتی از جمله حافظه تنظیم صندلی، گرمکن صندلی، پرده برقی عقب، تغییر زاویه آینه هنگام پارک، چرخش نور چراغ‌ها در پیچ و سانروف دارد.

خودرو
مرسدس بنز E230 ب ام و ۳۲۰i سدان
کشور سازنده
آلمان آلمان
سال (طراحی)
۲۰۰۷ ۲۰۰۶
موتور
۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۴۹۶سی سی ۲۰۰۰سی سی
حداکثر قدرت
۲۰۴ اسب بخار در ۶۱۰۰ دور در دقیقه ۱۷۰ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۴۵ نیوتن متر در ۲۹۰۰ دور در دقیقه ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۷ دنده خودکار تیپ ترونیک ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۹.۱ ثانیه ۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۴۰ کیلومتر در ساعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۴۴۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۸۵۶ طول – ۱۸۲۲ عرض – ۱۴۸۳ ارتفاع ۴۵۳۱ طول – ۱۸۱۶ عرض – ۱۴۲۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۸۵۵ میلیمتر ۲۷۶۱ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۵ لیتر ۶۳ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
ترمز و پایداری
BAS – ABS – ASR – ESP ABS – CBC – DTC – DSC
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا ۶ کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی
رادیو ضبط رادیو ضبط ویژه بی ام و – سیستم تنظیم و تغییر کد CD Player

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.