مهمترین رویدادهای جهان ورزش در سال ۲۰۲۲ میلادی

رویترز مهمترین رویدادهای ورزشی سال ۲۰۲۲ میلادی را منتشر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سال ۲۰۲۲ میلادی به زودی شروع می شود و رقابت های مهمی در این سال برگزار می شود که برای علاقه مندان ورزش بسیار مهم است که آنها را دنبال کنند. به همین خاطر به بررسی مهمترین رقابت های ورزشی در سال آینده میلادی می اندازیم:

جام ملت‌های آفریقا

سال آینده با جام ملت‌های آفریقا در ۹ ژانویه آغاز می‌شود و لیگ‌های مهم اروپایی مجبور می‌شوند با وجود رقابت‌های باشگاهی،‌ بازیکنان آفریقایی خود را آزاد کنند تا برای تیم‌های ملی خود بازی کنند.

انتظار می رود تنها باشگاه های لیگ برتر انگلیس حدود ۴۰ بازیکن را آزاد کنند. برای مثال آرسنال چندین بازیکن را برای این تورنمنت به آفریقا می‌فرستد، پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی به توماس پارتی از غنا، محمد الننی مصری و نیکلاس پپه از ساحل عاج در این مسابقات پیوست. چلسی احتمالا ادوارد مندی دروازه بان سنگالی خود را از دست خواهد داد و منچسترسیتی باید با نبودن ریاض محرز، وینگر الجزایری خود کنار بیاید. واتفورد ممکن است پنج بازیکن از جمله مهاجمان کلیدی اسماعیلا سار و امانوئل دنیس را برای این تورنمنت از دست بدهد، در حالی که لسترسیتی قرار است چهار بازیکن را از دست بدهد.

طبق گزارش ها در فرانسه، جام ملت های آفریقا ممکن است به دلیل ظهور نوع ویروس کرونای امیکرون لغو شود. مسابقات به میزبانی کامرون قرار است از ۹ ژانویه آغاز شود و تا ۶ فوریه ادامه داشته باشد.

تنیس اپن استرالیا

مسابقات تنیس اپن استرالیا ۱۷ ژانویه شروع می شود. بزرگترین سوالی که در اولین گرند اسلم سال وجود دارد این است که آیا نواک جوکوویچ، قهرمان ۹ دوره و مرد شماره یک جهان برای رکورد بیست و یکمین گرند اسلم رقابت خواهد کرد یا خیر.

مقامات استرالیایی گفته اند که فقط بازیکنان واکسینه شده مجاز به ورود خواهند بود، در حالی که جوکوویچ بارها گفته که واکسینه نشده است. با این حال باید تاکید شود که سرنا ویلیامز بزرگترین غایب این دوره از رقابت‌هاست و نمی‌تواند در این بازی‌ها حضور داشته باشد.

المپیک زمستانی پکن

بازی های بحث برانگیز المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن که به اتهام نقض حقوق بشر در چین با تحریم دیپلماتیک برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و بریتانیا همراه شده، ۴ فوریه آغاز می‌شود.

در حالی که پکن این تحریم‌ها را رد کرده است، بازی‌ها همچنین باید با همه‌گیری کووید-۱۹ مقابله کند. در همین راستا “با هم برای آینده مشترک” به عنوان شعار رسمی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن انتخاب شده است.

چن جنینگ شهردار پکن و رئیس اجرایی کمیته سازماندهی پکن ۲۰۲۲ گفت: این آرمان ما را در بر می‌گیرد که مردم در سراسر جهان می توانند همبستگی خود را تقویت کنند، از یکدیگر حمایت کنند و برای آینده ای بهتر دست به دست هم دهند. پکن اولین شهری خواهد بود که میزبان المپیک تابستانی و زمستانی است. بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ بین ۴ فوریه تا ۲۰ فوریه و پارالمپیک زمستانی بین ۴ مارس تا ۱۳ مارس برگزار خواهند شد.

فینال لیگ قهرمانان اروپا

فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۸ مه برگزار می شود و پاری سن ژرمن و منچسترسیتی که خرج زیادی می کنند، پس از شکست در کسب مهم‌ترین جام در فوتبال باشگاهی، امیدوارند زمان درخشش آنها فرا رسیده باشد.

سیتی، صدرنشین کنونی لیگ برتر، سال ۲۰۲۱ به عنوان قهرمانی نزدیک شد و در فینال به چلسی باخت، در حالی که پاری سن ژرمن، فینالیست ناکام سال ۲۰۲۰ بود و لیونل مسی بزرگ آرژانتینی را برای به دست آوردن جام به خدمت گرفته است.

جام جهانی فوتبال

در نهایت مهمترین رویداد سال در کشور قطر برگزار می‌شود. پس از اعتراض تیم‌های باشگاهی و ملی به زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ که در گرم ترین شرایط آب و هوایی در قطر برگزار می‌شود، فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا اعلام کرد جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان برگزار خواهد شد. با انتقال جام جهانی ۲۰۲۲ به زمستان تقویم فوتبالی در این سال با تغییر و تحولاتی روبرو خواهد شد. از جمله این تغییر و تحولات این است که لیگ‌های معتبر اروپایی و همچنین لیگ قهرمانان اروپا باید زودتر از حد معمول به پایان برسند تا بازیکنان ۲۰ روز تا یک ماه قبل از شروع جام جهانی در اختیار تیم‌های ملی‌ باشند. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس که در ژانویه روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذاشت، دیگر در سال ۲۰۲۲ چنین تجربه ای را نخواهد داشت.

جام جهانی در اواخر آبان سال ۱۴۰۱ خورشیدی و به مدت تقریبا یک ماه در قطر برگزار می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.