رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

میزبانی لیگ ملت‌های والیبال از روسیه گرفته شد

فدراسیون بین‌المللی والیبال در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، میزبانی لیگ ملت‌ها را از این کشور گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، اواخر هفته گذشته ارتش روسیه تهاجم نظامی خود به کشور اوکراین را آغاز کرد. پس از آن بود که کمیته بین‌الملللی المپیک از همه فدراسیون‌های جهانی خواست که میزبانی مسابقات مختلف در ۲ کشور روسیه و اوکراین را لغو کنند. فدراسیون بین‌المللی والیبال با وجود اینکه در ابتدا اعلام کرده بود که ورزش باید از سیاست جدا باشد و قصدی برای لغو میزبانی روسیه در مسابقات قهرمانی جهان ندارد، اما پس از گذشته چند روز میزبانی مسابقات لیگ ملت‌ها را از این کشور گرفت.

بیشتر بخوانید:

روسیه از ۱۴ تا ۱۹ تیر میزبان هفته سوم لیگ ملت‌ها بود و تیم ملی ایران هم باید در همین کشور به میدان می‌رفت. اما فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام کرد که میزبانی این کشور لغو شده و کشور دیگری باید جایگزین روسیه شود.

فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه خود به احتمال لغو میزبانی مسابقات قهرمانی جهان هم اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است: FIVB شرایط را به دقت بررسی می‌کند درباره سایر رویدادها که قرار است در روسیه برگزار شود (از جمله مسابقات قهرمانی مردان جهان) تعیین تکلیف خواهد کرد.

مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ قرار است از ۴ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰ شهر روسیه برگزار شود و تیم ملی ایران در گروه F با آرژانتین، هلند و مصر روبرو می‌شود. علاوه بر احتمال تغییر میزبان، یک رسانه لهستانی از احتمال تغییر تاریخ برگزاری این مسابقات نیز خبر داده است. هفته گذشته و پس از افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، لهستان اعلام کرده بود که آمادگی دارد که برای میزبانی این مسابقات جایگزین روسیه شود.

پس از آنکه فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام کرد که قصد ندارد میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را لغو کند، اروین انگاپث فوق ستاره تیم ملی فرانسه اعلام کرد که در این شرایط حاضر نیست در مسابقات شرکت کند. پس از آن فدراسیون والیبال فرانسه هم اعلام کرد که اگر میزبانی از روسیه گرفته نشود، این تیم که قهرمانی المپیک توکیو را یدک می‌کشد، در رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. فدراسیون والیبال لهستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تیم‌های این کشور به طور کلی با تیم‌های روسیه بازی نمی‌کنند.

با شرایط موجود احتمال لغو میزبانی روسیه در مسابقات قهرمانی جهان بیشتر شده و حتی ممکن است تیم ملی این کشور مجبور شود بدون پرچم و سرود ملی در مسابقات شرکت کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.