رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

می لپ تاپ پرو شیائومی در مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچ رونمایی شد

می لپ تاپ پرو، جدیدترین لپ تاپ شیائومی است که در دو مدل معرفی شده و از پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل استفاده می‌کند. مدل ۱۵ اینچ به صفحه‌نمایش E4 OLED مجهز است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، انتظار نداشتیم شیائومی در بخش دوم مراسم Mega Launch که عصر دیروز برگزار شد،‌ افزون ‌بر می میکس فولد، لپ تاپ هم معرفی کند؛ اما شرکت چینی اعلام کرد لپ‌تاپ‌هایی با نام می لپ تاپ پرو ۱۵ (Xiaomi Mi Laptop Pro 15) و می لپ تاپ پرو ۱۴ تولید کرده است که به‌ ترتیب، صفحه‌نمایش ۱۵ و ۱۴ اینچ دارند.

به گزارش GSMArena، مدل ۱۵ اینچ می لپ تاپ پرو صفحه‌نمایش E4 OLED دارد. این پنل از همان نوعی است که شیائومی در گوشی‌های پرچمدارش استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش E4 OLED لپ تاپ جدید شیائومی روشنایی ۶۰۰ نیت دارد که با درنظرگرفتن استانداردهای امروزی دنیای لپ تاپ، صفحه‌نمایش بسیار پرنوری محسوب می‌شود. در صفحه‌نمایش لپ تاپ شیائومی از DC Dimming استفاده می‌شود.

وضوح ۳.۵K صفحه‌نمایش باعث می‌شود شاهد تراکم ۲۶۱ پیکسل در هر اینچ آن باشیم. این صفحه‌نمایش نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد و در دسته‌ی نمایشگرهای ۱۰ بیت با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 قرار می‌گیرد. شیائومی می‌گوید صفحه‌نمایش می لپ تاپ پرو ۱۵ به‌صورت پیش‌فرض کالیبره شده و دلتا E آن حدودا یک است. یکی دیگر از مشخصه‌های مهم صفحه‌نمایش لپ تاپ شیائومی، استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس است.

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچ با پردازنده‌‌های i5 و i7 نسل یازدهمی سری Intel Core متعلق ‌به خانواده‌ی تایگر لیک در دسترس قرار می‌گیرد. در هر دو کانفیگ لپ تاپ از پردازنده‌ی گرافیکی دو گیگابایتی GeForce MX450 انویدیا استفاده می‌شود. فرایند خنک‌سازی لپ تاپ از طریق دو فن انجام می‌گیرد. لپ تاپ جدید شیائومی دارای گواهی Intel Evo است و این یعنی محصول باکیفیتی به‌حساب می‌آید.

در می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچ از باتری ۶۶ وات ‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات استفاده شده است. این لپ تاپ از یک درگاه تاندربولت ۴ به ‌همراه دو درگاه USB-C استفاده می‌کند. شیائومی در جعبه‌ی لپ تاپش دانگلی را به‌رایگان قرار می‌دهد؛ این دانگل یک درگاه فول‌سایز HDMI و یک درگاه USB-A به لپ تاپ اضافه می‌کند. می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچ ضخامت ۱۵٫۹ میلی‌متری دارد و لپ تاپی باریک محسوب می‌شود. شیائومی می‌گوید بدنه‌ی لپ تاپ از آلومینیوم سری ۶ کلاس هواپیما ساخته شده است.

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچ را اکنون می‌توان پیش‌خرید کرد و فروش آن از ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) آغاز می‌شود. قیمت کانفیگ پایه‌ی محصول با پردازنده‌ی i5 و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD برابر ۶۵۰۰ یوآن (۹۹۰ دلار) است. کانفیگ i7 با همین مقدار رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی برچسب قیمت ۸۰۰۰ یوآن (۱۲۱۷ دلار) را یدک می‌کشد.

شیائومی مدلی از لپ تاپ ۱۵ اینچ خود را با پردازنده‌ی ۴۵ وات AMD Ryzen 5000H در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) عرضه می‌کند.

اگر به‌ دنبال لپ تاپ قابل‌حمل‌تری می‌گردید، می‌توانید سراغ شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ اینچ بروید که ضخامت و وزنش ۱۵٫۶ میلی‌متر و ۱٫۵ کیلوگرم است. در این لپ تاپ از همان بدنه‌ی آلومینیومی مدل ۱۵ اینچ استفاده شده. در مدل ۱۴ اینچ شاهد استفاده از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز LCD با وضوح ۲.۵K و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ هستیم. دلتا E برابر با ۱٫۵ است و این صفحه‌نمایش از HDR پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی مدل ۱۴ اینچ لپ تاپش را با پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i5 یا i7 و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX450 همراه می‌کند. باتری ۵۶ وات‌ساعتی می لپ تاپ پرو ۱۴ با توان ۱۰۰ وات شارژ می‌شود. این لپ تاپ صرفا یک درگاه تاندربولت ۴ دارد و به ‌همین دلیل قطعا به دانگل درون جعبه نیاز پیدا می‌کنید. هر دو لپ تاپ جدید شیائومی با وای‌فای ۶ همراه می‌شوند.

قیمت کانفیگ پایه‌ی شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ با پردازنده‌ی Core i5،ا۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۳۰۰ یوآن (۸۰۵ دلار) است. کانفیگ مجهز به پردازنده‌ی Core i7 که همین پیکربندی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی را دارد با قیمت ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۶۵ دلار) به بازار عرضه می‌شود. فروش این لپ تاپ از روز ۱ می ۲۰۲۱ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.