رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ناپایداری جوی تهران طی ۴ روز آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن تشریح وضعیت هوا طی چهار روز آینده، نسبت به ناپایداری جوی و رگبار و رعد برق همچنین کاهش کیفیت هوا براثر وزش باد شدید و خیزش گردوخاک هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار از ناپایداری هوا برای امروز سه‌شنبه (۸ فروردین) خبر داد. در این روز وضعیت جوی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد را برای تهران شاهد خواهیم بود.

در روز چهارشنبه (۹ فروردین) وضعیت هوا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود. همچنین شاهد هوای ناپایداری خواهیم بود.

روز پنج‌شنبه (۱۰ فروردین) هوای تهران ناپایدار خواهد بود، به‌گونه‌ای که هوای تهران قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

همچنین در روز جمعه ( ۱۱ فروردین) هوای تهران ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بنابراین وضعیت جوی ناپایداری خواهیم داشت.

در روز شنبه (۱۲ فروردین) وضعیت جوی ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد همچنین در اواخر وقت کاهش ابرناکی پیش بینی می‌شود. همچنین شاهد جوی ناپایدار در این روز هستیم.

کاهش کیفیت هوا براثر وزش باد شدید و خیزش گردو خاک

همچنین در ادامه اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان تهران خبر داد.

براثر این مخاطرات جوی احتمال کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آسیب‌ به سازه‌های موقت و خطر سقوط اشیاء وجود دارد.

برای کاهش تلفات ناشی از این وضعیت جوی این اداره محافظت و استحکام سازه‌های موقت، عدم تردد و پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه تمام، عدم استقرار در مناطق مرتفع مانند پشت‌بام، داربست و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.