رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ناگفته هاى ساپینتو از اتفاقات جنجالى دیدار “استقلال – پرسپولیس”

مرد پرتغالی درباره فینال حذفی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرهیختگان، مرد پرتغالی درباره فینال حذفی توضیحاتی ارائه داد.

صحبت را از دربی پایتخت و دیدار با پرسپولیس آغاز کنیم. در دقایق پایانی چه اتفاقی رخ داد که منجر به اخراج شما شد؟

بازی دربی در حالی برگزار شد که من در جریان بازی احساس می‌کردم داور کوتاه‌قامتی که در کنار زمین است در تمام مدت بازی به من فشار می‌آورد. البته چون اسم این داور را نمی‌دانم وی را کوتاه‌قامت خطاب قرار می‌دهم و اصلا قصد بی‌احترامی و توهین به او را ندارم. این داور در تمام جریان بازی تا لحظه‌ای که اخراج شوم بیش از حد روی من زوم کرده بود و انگار تلاش می‌کرد تا من را عصبی کند. با کوچک‌ترین حرکتی به سمتم می‌دوید تا من را کنترل کند. نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده بود و او فقط حرکات من را زیر نظر داشت. اتفاقا در جریان بازی خیلی اتفاقات عجیب و غریبی نداشتیم و من هم کنار خط کار خاصی نکردم. نه اعتراضی صورت گرفت و نه کاری کردم. اتفاقا به خاطر همین حساسیت‌ها سعی می‌کردم بیشتر از همیشه مراقب باشم.

همه این اتفاقات و حواشی بعد از گل تساوی استقلال رخ داد. برخی معتقدند اگر با آرامش بیشتری کار را دنبال می‌کردم کار به کارت قرمز کشیده نمی‌شد.

بعد از اینکه ما گل زدیم با توجه به اینکه گل استقلال در دروازه مقابل به ثمر رسید، به سمت بازیکنانم رفتم تا در جشن شادی با آنها شرکت کنم. من فقط رفتم تا آنها را به آغوش بگیرم و با آنها شادی کنم. من هیچ کار اشتباهی نکردم که مستحق کارت قرمز و جریمه باشد.

کارت زرد اول را برای چه موردی دریافت کردید؟

جالب است که دلیل کارت زرد اولم را هم نمی‌دانم اما در ادامه داور بازی به یک‌باره کارت قرمز به من نشان داد و من را اخراج کرد، بدون آن که کارت زردی به من نشان بدهد. واقعا نمی‌دانم چرا کارت قرمز گرفتم. بسیاری از مربیان در سراسر دنیا و در لیگ‌های مختلف وقتی تیم‌شان گل می‌زند وارد زمین می‌شوند و با بازیکنان خود شادی می‌کنند. حالا در نظر بگیرید این گل در ثانیه پایانی در فینال و مقابل حریف سنتی به ثمر برسد. حساب کنید هیجان و شادی آن چند برابر می‌شود. این اتفاقات که دیگر اخراج ندارد.

بعد از دریافت کارت قرمز کارتان به جر و بحث با داور هم کشیده شد.

بعد از اینکه استقلال گل زد و در ادامه وقتی داور بازی به من کارت قرمز نشان داد به او گفتم چرا من را اخراج کردی که او گفت شما وارد زمین شدید. حالا سوال من این است که ورود به زمین مسابقه کجا می‌تواند با اخراج مستقیم همراه باشد؟ در فوتبال هیچ کشوری با کسی که وارد زمین شده چنین برخوردی نکرده و او را جریمه نمی‌کنند.

در ادامه هم با کمک‌داور ذخیره درگیر شدید.

وقتی داشتم به داور بازی اعتراض می‌کردم احساس کردم آن مرد کوتاه‌قامت دارد به من می‌خندد و انگار خیلی خوشحال بود که باعث اخراج من شده است. به همین خاطر به سمت او رفتم و به وی گفتم تو با گزارش اشتباهی که به داور دادی باعث شدی تا اخراج شوم.

چه صحبت‌هایی بین شما رد و بدل شد؟

در آن لحظه و زمانی که داشتم با او جر و بحث می‌کردم -در این زمان از کادرفنی و بازیکنان ذخیره تا عوامل برگزاری و امنیتی بازی در کنار من بودند- این آدم دست خود را جلوی دهانش گرفته و شروع کرد به زبان فارسی حرف زدن. من از لحن وی فهمیدم که دارد به من توهین می‌کند. من دوباره سعی کردم خودم را کنترل کنم و نخواستم با وی درگیر شوم چون اصلا بحثی با وی نداشتم و فقط از این عصبی بودم که چرا دارند حق من و تیمم را می‌خورند و در آن لحظات به خاطر جرم و خطای نکرده اخراجم می‌کنند. در آن لحظات تیم به من نیاز داشت اما من را از همراهی استقلال برای وقت‌های اضافی محروم کردند.

در این لحظات که با پرسپولیسی‌ها درگیر نشدید؟

من اصلا نه سمت نیمکت رقیب رفتم نه با آنها صحبت کردم، نه حتی به حریم‌شان وارد شدم و نه علامتی به آنها دادم؛ نه برخورد فیزیکی با کسی داشتم و فقط رفتم تا در جشن شادی با بازیکنان استقلال شرکت کرده و آنها را بغل کنم و در ادامه هم با آرامش به سمت نیمکت و محوطه فنی استقلال بازگشتم. این کار در هیچ جای دنیا و در هیچ لیگی اخراج ندارد. می‌توانید فوتبال در همه جای دنیا را ببینید. مربیان در لحظات حساسی که تیم‌شان گل می‌زند برای جشن شادی به زمین می‌آیند و من هم همین کار را کردم و نمی‌دانم چرا من باید اخراج می‌شدم؟ چون بازی با پرسپولیس بود؟!

درنهایت هم به خاطر اتفاقات بعد از اخراج‌تان شما را ۴ ماه محروم کردند.

در ادامه و بعد از اینکه اخراج شدم شاهد بودید که بطری‌هایی به سمت من پرتاب شد و پس از آن هم بر سر این موضوع حاشیه‌های زیادی را برایم به وجود آوردند و دیدید که چه جوسازی‌ای شد و برخی چه چیزهایی که نگفتند و ننوشتند. برخی فقط نوشتند که ساپینتو بطری پرت کرده و به واسطه آن هم ۴ ماه من را محروم کردند این در شرایطی است که ابتدا من را با بطری زدند و به سمتم حمله کردند و افراد مقابل توهین را شروع کردند. دو نفر که پشت سر من در جایگاه ویژه ایستاده بودند در ابتدا به سمتم بطری پرت کردند. بعد از اخراجم باید به سمت تونل ورزشگاه می‌رفتم. این در حالی است که جایگاه ویژه در اختیار هواداران حریف بود و آنها در این لحظات و بعد از کارت قرمز داور، فحاشی و پرتاب بطری را آغاز کردند. من دیدم که آنها در حال فحاشی و تمسخر هستند و در آن لحظات که عصبی بودم با رفتار خود من را عصبی‌تر کردند.

پس کارت قرمز داور و حکم کمیته انضباطی علیه خودتان را قبول ندارید؟

اصلا! من به کسی کاری نداشتم و فقط به من حمله کردند و من هم جواب حمله آنها را دادم. حالا در چنین وضعیتی نمی‌دانم چرا باید ۴ ماه محروم شوم. از این موضوع واقعا شگفت‌زده‌ام. احساس می‌کنم هم کارت قرمزم بی‌دلیل بود و هم این رای که صادر شده است. شاید هم این رای را دادند تا کارت قرمزی که دادند را توجیه کنند. مگر من چه کاری کردم که استحقاق این محرومیت را داشته باشد؟ این رای کاملا غیرمستدل و غیر‌منطقی است و اصلا قابل درک و پذیرش نیست. چرا باید ۴ ماه محروم شوم؟ چون به سمتم بطری پرت کردند و به من توهین و حمله کردند؟! من فقط از خودم دفاع کردم. این اصلا منطقی نیست و نمی‌دانم چطور چنین حکمی علیه من صادر شده است.

یکی از رسانه‌ها از شکسته شدن شیشه‌های هتل در شب‌های آخر اقامت‌تان در ایران توسط شما خبر داده بود. این خبر چقدر صحت دارد؟

شکستن شیشه‌های هتل؟! این حرف‌ها خنده‌دار و زشت است. نمی‌دانم چرا به چنین مسائلی حالا که در ایران نیستم پرداخته می‌شود. چرا تا روزی که در ایران بودم این حرف‌ها را نمی‌زدند و این اخبار را منتشر نمی‌کردند؟ شاید هم برخی افراد نمی‌خواهند من در استقلال بمانم و به کارم ادامه بدهم. البته من به خوبی این افراد را می‌شناسم و قبلا هم شاهد شیطنت‌ها و توطئه‌های آنها در طول فصل گذشته بودم. آنها هر کاری کردند تا من از استقلال بروم تا شاید به برخی از اهداف‌شان برسند. اینها همه شایعاتی هستند که برخی اذهان بیمار درست می‌کنند و اصلا قصد ندارم بیشتر از این درباره‌اش صحبت کنم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.