رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نباید فریب لبخند اروپایی‌ها را خورد

رییس شورای راهبردی روابط خارجی دقت در مواجهه با کشورهای اروپایی را به علت بدعهدی آنان ضروری دانست و تاکید کرد: نباید فریب خوشرویی، لبخند و روابط ظاهری با آنان را خورد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سید کمال خرازی درباره نحوه مواجهه با زیاده خواهی سه کشور اروپایی در موضوع برجام، گفت: با مرور خاطرات دوره مسئولیتم در وزارت خارجه می‌بینم که در آن مقطع هم روابط و رفت و آمدهای ما با اروپایی‌ها بسیار نزدیک شده بود، اما دست از شیطنت علیه کشورمان برنداشتند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: یکبار برای حضور در جلسه‌ای به بروکسل رفتیم و آن جا تصمیم گرفتیم با رییس اتحادیه اروپا در ایرلند هم دیدار کنیم. پس از آن دیدار، گفتیم چرا با اعضای برجسته اروپایی هم دیدار نکنیم و به فرانسه، انگلیس و آلمان رفتیم بدون آن که از قبل برنامه ریزی شده باشد و صرفا با تماس تلفنی توانستیم با عالی‌ترین سطح مقامات این کشورها اعم از شیراک، بلر و شرودر و نیز رییس جمهور ایرلند به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا دیدار کنیم.

خرازی گفت: با آنکه در آن دیدارها از مواضع مان کوتاه نمی‌آمدیم، اما این موضوع نشان می‌داد که چقدر روابط ما به اروپایی‌ها نزدیک شده در عین حال، آنان دست از شیطنت برنداشتند؛ قول دادند، اما عمل نکردند به طوری که در آن مقطع هم برای سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی و کارهای جدی به ایران نیامدند.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: کارهای زیادی انجام شد، اما نه در حدی که تحول بزرگی روی دهد و حضورشان در کشورمان دائمی‌تر شود؛ این نشان داد که میان ما و آنان، اختلافات ریشه‌ای وجود دارد که ناشی از روحیه استقلال طلبی ماست و می‌خواهیم خودمان باشیم و با حفظ افکار و عقایدمان؛ به بیگانگان وابسته نباشیم و راه خود را طی کنیم.

وی گفت: اروپایی ها، اتکای مردمی ما را برنمی تابند و به انواع شیوه‌ها متوسل می‌شوند تا به هدف شان برسند ما هم باید درعین گفت‌وگوهای دیپلماتیک هیچ گاه فراموش نکنیم که در چه صحنه‌ای هستیم؛ با چه کسانی مواجهیم و راه اصلی را گم نکنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.