رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نخل طلای کن به کدام فیلم می‌رسد؟

 امشب نخل طلای جشنواره فیلم کن به یکی از ۱۹ فیلم حاضر در بخش رقابت اصلی اهدا خواهد شد،‌ اما کدام فیلم؟

 پدرو آلمودوار اسپانیایی در راس هیات داورانی متشکل از جسیکا چستین، مارن آده، ویل اسمیت، آگنس ژویی، پارک چان ووک، پائولو سورنتینو، فن بینگ‌بینگ و گابریل یارد امشب برنده نخل طلای هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را معرفی می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از جام جم، پیش از مراسم اعلام برندگان به رسم هر سال در رسانه‌های مختلف بازار پیش‌بینی برندگان داغ است و منتقدان سینمایی از رسانه‌های مختلف نظرشان را در این باره اعلام کرده‌اند.

جان فراش از هالیوودریپورتر در این باره گفت: «اثر محبوب من در هفتادمین دوره جشنواره کن فیلم «تپش در دقیقه» درباره فعالان اجتماعی در زمینه ایدز است. این فیلم از آن دست درام‌های بی‌منطق نیست و همزمان داستان عاشقانه را در کنار داستان فعالان اجتماعی روایت می‌کند. انتخاب من برای نخل طلای این دوره همین فیلم است.»

او علاوه بر این فیلم «دوران خوب» به کارگردانی برادران سفدی را فیلمی شایسته دانست. داستان «دوران خوب» در نیویورک روی می‌دهد و درباره مردی است که تلاش می‌کند برادرش را از زندان آزاد کند. فراش درباره این فیلم گفت:‌ «فیلم برادران سفدی را خیلی دوست داشتم. رابرت پتینسون در این فیلم فوق‌العاده بود.»

«دوران خوب»

سومین فیلم خوب جشنواره از نظر این منتقد سینمایی «داستان‌های مایروویتز» است. در «داستان‌های مایروویتز» داستین هافمن، اما تامسون و بن استیلر به خوبی بحران‌های یک خانواده را به تصویر می‌کشند.

فین هالیگان منتقد ارشد اسکرین دیلی فیلم‌های امسال را در حد و اندازه آثار حاضر در دوره پیشین جشنواره کن نمی‌داند. سال گذشته نخل طلای کن به فیلم «من دنیل بلیک» رسید و فیلم‌های «فروشنده»، «تونی اردمان» و «او» نیز از جمله آثار مطرح حاضر در جشنواره بودند.

او در این باره گفت: «با دیدن تمام فیلم‌های بخش رقابت اصلی، می‌توانم بگویم امسال برای جشنواره کن سال درخشانی نبود. هر چند که برخی فیلم‌های خوب و سرگرم‌کننده مانند فیلم «دوران خوب» برادران سفدی و «عاشق دوگانه» به کارگردانی فرانسوا اوزون در جشنواره حضور داشتند.»

این منتقد علاوه بر این از فیلم «تو هرگز واقعا اینجا نبودی» به کارگردانی لین رمزی بریتانیایی به شایستگی یاد کرد. در این فیلم خواکین فونیکس نقش مردی را بازی می‌کند که در تلاش برای نجات دختری ربوده شده است. «تو هرگز واقعا اینجا نبودی» یکی از چهار فیلم نیکول کیدمن در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن است.

البته به باور هالیگان کیدمن در فیلم «کشتن گوزن مقدس» نقش آفرینی به مراتب قدرتمندتری دارد. کیدمن در «کشتن گوزن مقدس» نقش همسر جراحی را بازی می‌کند که پسری نوجوان را به خانه‌اش می‌آورد و خطرات بسیاری برای خانواده‌ می‌آفریند.

در این میان جیسون سولومونز منتقد فیلم بی‌بی‌سی درباره فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم کن گفت:‌ «امسال انتخاب فیلم‌ها محافظه‌کارانه و متوسط بود. به نظر من باید در انتخاب فیلم‌ها تنوع بیشتری صورت می‌گرفت و دیدگاه پیشروتری اتخاذ می‌شد. فیلم‌های زیادی سفید و غربی بودند و نگاهشان بیش از اندازه به گذشته بود. به نظر من نیاز است که بیش از این از سینمای آفریقا، سینمای چین و سینمای هند ببینیم.»

«بی عشق»

فیلم‌های برتر این دوره از جشنواره فیلم کن از نظر منتقد سینمایی بی‌بی‌سی «بی عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف و «مخلوق آرام» به کارگردانی سرگئی لوزنیتسا هستند. «بی عشق» داستان پدر و مادری است که دنبال پسر گمشدشان می‌گردند و «مخلوق آرام» داستان زنی است که به ملاقات شوهرش در زندان ‌می‌رود.

سولومونز در این باره گفت:‌ «سینمای روسیه امسال خیلی قدرتمند بود. به نظر من فیلم «بی عشق» خیلی قدرتمند بود و تمام ویژگی‌های برنده نخل طلا را در خود داشت.»

«ضربان در دقیقه»

او در ادامه فیلم «ضربان در دقیقه» را نیز شایسته دریافت جایزه خواند و درباره بازی داستین هافمن در فیلم «داستان‌های مایروویتز» گفت: «فیلم «داستان‌های مایروویتز» شیرین و سرگرم‌کننده بود، و می‌توان از همین حالا داستین هافمن را می‌توان نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل دانست.»

سولومونز باور دارد که فیلم «پایان خوش» به کارگردانی میشاییل هانکه شانس چندانی برای گرفتن نخل طلای جشنواره کن ندارد. «پایان خوش» فیلمی درباره زندگی یک خانواده مرفه است. هانکه پیش از این دو بار نخل طلای جشنواره فیلم کن را از آن خود کرده است.

تا چند ساعت دیگر در مراسم پایانی جشنواره فیلم کن برنده نخل طلای جشنواره معرفی خواهد شد. هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن یکشنبه ۷ خرداد، (۲۸ می) با معرفی برندگان جوایز به پایان راه می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.