نسل بعدی بی ام و M3 الکتریکی خواهد بود

تولید بی ام و های سری ام با موتورهای الکتریکی مسلما به مذاق هیچ ماشین بازی خوش نخواهد آمد اما این جبر زمانه است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، داستان بی ام و M3 در ابتدا با موتورهای چهارسیلندر شروع شد. پیشرانه نسل بعدی این خودرو با کد افسانه‌ای E46 به موتور شش سیلندر ارتقا یافت. در نسل بعد بی ام و M3 یعنی E90، خودروساز باواریایی از موتور V8 استفاده کرد که حداکثر اسب بخار را در ۸۳۰۰ دور در دقیقه آزاد می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد آینده این خودرو در گرو موتورهای الکتریکی خواهد بود.

قوانین ضد آلایندگی اتحادیه اروپا دو نسل اخیر بی ام و M3‌ را تحت فشار قرار دادند و خودروساز آلمانی ناچار شد تا دوباره به استفاده از موتورهای شش سیلندر روی بیاورد. برای جبران قدرت از دست رفته دو سیلندر کمتر، طراحان بی ام و به استفاده از چند توربوشارژر روی آوردند. گیربکس دوکلاچه نیز به مبدل گشتاور اتوماتیک مجهز شد. دو نسل آخر بی ام و M3‌ با کد اتاق F80 و G80‌ شناخته می‌شوند.

بی ام و M3، پیشاهنگ الکتریکی باواریا می‌شود

خودروساز آلمانی امیدوار است تا سال ۲۰۳۰، نیمی از ظرفیت تولید این شرکت به خودروهای الکتریکی اختصاص داشته باشد. در همین راستا فرانک ون میل، رییس بخش M بی ام و اعتقاد دارد که نسل بعدی بی ام و M3‌ خودرویی الکتریکی خواهد بود. این تصمیم به طور همزمان برای خودرودوستان و بی ام و دردآور خواهد بود، با این حال لازمه حضور در بازار اروپا تمرکز بر عرضه خودروهای الکتریکی است. از سال ۲۰۳۵ به بعد، تمامی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا از نوع الکتریکی خواهند بود.

مطابق گفته‌های فرانک ون میل، آن‌ها یک نظرسنجی را از مالکان خودروهای سری M‌ بی ام و ترتیب داده‌اند. به بیان ۹۰ الی ۹۵ درصد مشتریان بی ام و، آن‌ها هیچ اهمیتی نمی‌دهند که خودروهای این شرکت از چه نوع پیشرانه‌ای استفاده می‌کند. در حال حاضر استفاده از پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی در سری M آغاز شده است و پیش از بی ام و M3، نسل بعدی بی ام و M5‌ از موتور V8‌ پلاگین هیبریدی بهره خواهد برد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.