رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نوبخت: با وجود تنگناها اختلالی در چرخه اقتصاد نداشتیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز نوع ماموریت دفاع از کشور تغییر کرده، گفت: با وجود تنگناهای موجود طی چهارسال گذشته به یاد نداریم که اختلالی در چرخه اقتصادی بوجود آمده باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، محمدباقر نوبخت امروز با حضور در گلزار شهدای رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر، اظهار کرد: هر سال به مناسبت تکریم دو شهید گرانقدر دولت، شهیدان باهنر و رجایی به مدت یک هفته با نامگذاری هفته دولت فرصت می‌شود، دولت گزارشی از عملکرد خود به مردم ارایه دهد.

وی افزود: امسال هفته دولت با آغاز کار دولت دوازدهم قرین شده است و بر این اساس هیات وزیران مقرر شده که در یک تقسیم کار هر وزیری به نمایندگی از دولت در یک استان برای ارایه عملکرد حاضر شود تا ماموریتش را برای چهارسال آینده تبیین کند و انگیزه و هدف من برای حضور در گیلان تکرار یک میثاق و انفجاری از روح بلند شهدای حاضر در این مجلس بود که مشابه چهار سال قبل این توفیق را از شهدا داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: چهارسال پیش روح شهدا را واسطه قرار دادم و آثارش را هم دیدم. روزهای سختی بر من گذشت که الان تبیین آنچه بر من گذشته نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ماموریت راهبری و روند توسعه‌ای این سازمان، گفت: در سال ۱۳۹۲ قیمت نفت ۱۰۴ دلار بود که الان قیمت نفت به ۴۷ دلار رسیده است. همچنین منابع ما از ۲۵۱ میلیارد دلار به ۱۵۷ میلیارد دلار تقلیل یافت که در یک تقسیم کار گیلان در این کار ملی، مسئولیت پشتیبانی همه کشور را داشت.

وی با اشاره به پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق بازنشستگان، گفت: باوجود تنگناهای موجود طی چهارسال گذشته یکروز هم بخاطر نداریم که یارانه افراد کم درآمد دیر شده باشد، علاوه بر این طرح ها و پروژه ها یکی پس از دیگری افتتاح شد.

نوبخت تصریح کرد: برای تکمیل راه آهن هم سفارش یک قطعه به کارخانه ای در خوزستان سفارش شده که در حال ساخت است .

وی اضافه کرد: آنچه که ما در دولت انجام می دهیم وظیفه خود می دانیم، روز ی هم احساس وظیفه کردیم و لباس بسیجی برتن کردیم و برای دفاع به مرزهای جنوب اعزام شدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز نوع ماموریت دفاع از کشور تغییر کرده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای دفاع از ارزشهای اسلام و آرمانهای شهدا، گره های موجود رفع شود و مسیر خدمت شهدا را ادامه دهیم.

سرمایه گذاری بیش از ۴۴ هزار میلیارد برای پروژه های عمرانی

نوبخت همچنین در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی در شهرک صنعتی رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به انقباص بودجه، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای اینکه این انقباص بودجه خللی در برنامه های دولت طی چهار سال آینده ایجاد نکند، انجام گرفته است.

وی افزود: تصور بر این است که دستیابی به برنامه ششم و اهداف این برنامه از جمله رشد هشت درصد اقتصادی یا ۹۵۵ هزار فرصت شغلی سالانه را به بودجه عمومی وابسته کردیم که این برداشت نادرستی است زیرا در ماده سه قانون برنامه هم قید شده که از ۷۷۰ هزار میلیارد تومانی که باید سالانه سرمایه گذاری شود تا به اهداف دست پیدا کنیم، فقط ۹۹ هزار میلیارد تومان را میتوانیم از منابع بودجه عمومی پرداخت کنیم و مابقی  باید از طریق شرکتهای دولتی، بانکها، صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی و نهایتا سرمایه گذاران خارجی تامین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یک مجموعه‌ای از بخش ها باید در کنار بودجه عمومی باشد، گفت: اگر بودجه عمومی مانند شرایط فعلی کاهش یابد باید به نوعی در بخش هزینه های جاری صرفه جویی کنیم تا بتوانیم این سرمایه گذاری ها را انجام دهیم در همین راستا از همکاران قوه مجریه انتظار دارم هزینه های جاری خود را کم کنند و این امر به این معنا نیست که انقباضی در کشور ایجاد شود بلکه باید این هزینه های جاری به عمرانی تبدیل شود تا بتوانیم طرح های سرمایه گذاری نیز از سمت ما انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی سرمایه گذاری می شود، تصریح کرد: در دو سال گذشته این رقم ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در سال قبل به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و برای امسال پیش بینی ما این است که بتوانیم این رقم را به بیش از سقف ۴۴ هزار میلیارد تومان هم افزایش دهیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.