رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نوسانات عجیب و شوکه کننده بازار سکه و طلا

بررسی‌ها حاکی از آن است که علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه، قیمت طلا در بازار جهانی بوده، به‌طوری که اونس طلا دیروز در حدود ۶ دلار گران شد و به ۱۷۷۱ دلار رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، در حالی دیروز بازار ارز در شرایط باثبات قرار داشت و قیمت دلار تغییر آن‌چنانی نکرد، اما از ابتدای روز بازار طلا و سکه در مسیر صعودی قرار گرفت، تا جایی که هر قطعه سکه امامی رفت و برگشت قیمتی در کانال ۱۵ و ۱۶ میلیون تومان داشت و طلا نیز به مرز حساس یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه، قیمت طلا در بازار جهانی بوده، به‌طوری که فلز زردرنگ جهانی دیروز در حدود ۶ دلار گران شد و به ۱۷۷۱ دلار رسید.

بر همین اساس، در بازار ایران دو فلز گرانبها، یعنی سکه و طلا تحت ‌تاثیر نرخ طلا جهانی افزایش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۵ میلیون و ۹۵۲ میلیون تومان قیمت دارد و این در حالی است که قیمت سکه در میانه‌های روز تا سطح ۱۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان هم افزایش یافته بود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در حال حاضر یک میلیون و ۴۸۱ هزار تومان است و این در شرایطی است که طلا مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هم دیروز رد کرد و البته در لحظات پایانی معاملات دیروز، دوباره به کانال قبلی بازگشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نسبت به یک هفته گذشته یک هزار و ۴۰۰ تومان و نسبت به یک ماه گذشته در حدود ۱۲۰ هزار تومان گران شده است.

به اعتقاد تحلیلگران مالی، اونس جهانی طلا در روزهای اخیر تاثیر دلار را بر بازار طلا و سکه خنثی کرد و ارزش ذاتی سکه امامی به شکل قابل توجهی بالا رفت.

در هفته گذشته قیمت اونس طلا بیش از ۸۰ دلار افزایش یافته است، یعنی بهترین عملکرد هفتگی این فلز از ژوئیه ۲۰۲۰. با این حال هنوز تحلیلگران نظر قاطعی درباره روند صعودی طلا در ماه‌های آتی ارائه نکرده‌اند. قیمت طلای جهانی روز پنجشنبه گذشته در محدوده ۱۷۰۷ دلار معامله شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.