رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نگاهی به لالیگای بدون مسی و رونالدو

جدای از سطح تعادل و رقابت‌پذیری غیر‌قابل مقایسه در سایر لیگ‌های اروپایی، فوتبالی که در لالیگا به نمایش گذاشته‌ می‌شود، از لحاظ زیبایی و جذابیت در نوع خود شناخته شده و مشهور است.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، یک سبک بسیار تکنیکی فوتبال در اسپانیا توسط برخی از با‌استعدادترین بازیکنان جهان اجرا‌ می‌شود. این فصل بار دیگر کهکشان بزرگی از ستاره‌‌‌ها در لالیگا حضور دارند، با بازیکنان شناخته شده‌ای مانند کریم بنزما، لوئیس سوارز، آنتوان گریزمان، ادن هازارد، یان اوبلاک، جرارد پیکه، کاسمیرو، جرارد مورنو، خواکین سانچز، لوکا مودریچ، خسوس ناواس، تیبو کورتوا، مارکوس یورنته، یاگو آسپاس و دیگران. علاوه‌بر این، مربیان مشهور جهان نیز در لالیگا حاضر هستند، از کارلو آنچلوتی گرفته تا دیه‌گو سیمئونه، اونای امری و…‌ چه در زمین و چه روی نیمکت، حرفه‌ای‌‌هایی در بالاترین سطح هستند که توانایی‌‌‌ها و استعداد خود را به فوتبال اسپانیا منتقل‌ می‌کنند و هفته به هفته باید آن‌ها را تعقیب کرد.

ستاره‌های جوان

در‌حالی که دنیای فوتبال در‌حال حاضر پر از ستاره‌های شناخته شده است، استعدادهای زیادی هم در‌حال ظهور هستند که نام خود را در این ورزش مطرح کرده‌اند. از جمله جوانان تاثیرگذار که هنوز زیر ۲۵ سال سن دارند،‌ می‌توان به ژوائو فلیکس(به نام پسر طلایی ۲۰۱۹) ، فرانکی دی‌یونگ، ژول کنده، فد والورده، ادر میلیتائو، دیه گو لاینز‌، الکساندر ایساک‌، میکل اویارزبال‌، پائو تورس، پروویس استوپین (عضو تیم منتخب آخرین کوپا‌آمریکا)‌، وینسیوس جونیور، عثمان دمبله، یوسف النصیری، رافا میر‌، ماتئوس کونیا‌، رونالد آرائوخو‌، رنان لودی ، لوکا جوویچ، کارلوس سولر، اونای سیمون، سامو چوکوزه و ماکسی گومز اشاره کرد.

وقتی به افراد جوان‌تر و زیر‌۲۱ سال نگاه‌ می‌کنیم، چندین بازیکن وجود دارند که همین حالا نیز برجسته هستند. برای مثال پدری گونزالس که یکی از ستاره‌های برجسته فصل گذشته بود و حتی به عنوان بهترین بازیکن جوان یورو‌۲۰۲۰ معرفی شد. در‌کنار این بازیکن ۱۸ ساله، استعدادهای امیدوارکننده دیگری نیز وجود دارند که توجه دنیای فوتبال را به خود جلب کرده‌اند؛ مانند آنسو فاتی شماره‌۱۰ بارسا(که در رای‌گیری گلدن‌بوی در سال‌۲۰۲۰ به مقام دوم رسید)، رودریگو گوئس، تاکفوسا کوبو، کانگ این لی، سرجینیو دست، یونس موسی، یرمی پینو، فاکوندو پلیستری و ادواردو کاماوینگا ستاره جدید رئال‌مادرید.

باتجربه‌های جذاب

در میان این گروه از بازیکنان‌ می‌توان به مارک آندره تر‌اشتگن، نبیل فکیر، کوکه، سرخیو بوسکتس، تونی کروس، آنخل کوریا‌، پاکو آلکاسر، خوزه خیمنز، لوکاس اوکامپوس، سرجیو کانالس، اینیاکی ویلیامز، دنی کارواخال، کلودیو براوو، داوید سیلوا، گیدو رودریگز، گرت بیل، ایسکو، چیمی آویا، رائول آلبیول، فرلاند مندی، پاپو گومز، آندرس گواردادو، مارسلو، دیه گو کارلوس، مارکو آسنسیو، جوردی آلبا، کیه ران تریپیر ، دنی پاره خو ناچو مونرئال، استفان ساویچ، دنی سبایوس، ایوان راکیتیچ و دیگران.

چهره‌های جدید لالیگا

تابستان امسال، ۳ مربی از لیگ‌های دیگر آمده‌اند اما مهم‌تر از همه، فوتبالیست‌های درجه یکی هستند که از سراسر جهان در آخرین پنجره نقل‌و انتقالات به لالیگا وارد شدند. از جمله این تازه‌واردان‌ می‌توان به داوید آلابا، سرخیو آگوئرو و ممفیس دیپای اشاره کرد. این‌ها بازیکنانی هستند که قبلا‌ موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند و در سراسر جهان مورد احترام قرار دارند. آلابا در دوران حرفه‌ای خود ۲۸ عنوان قهرمانی کسب کرده، در‌حالی که آگوئرو ۱۹ جام کسب کرده و ممفیس هم یکی از ۵ بازیکن برتر برجسته‌ای بود که تابستان امسال باشگاه خود را تغییر دادند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.