رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هزینه میلیون دلاری برای تامین امنیت جشنواره کن

مسئولان برگزاری هفتادمین جشنواره فیلم کن، امسال نیز اقدام به افزایش تدابیر امنیتی برای برگزاری این رویداد سینمایی کرده‌اند.

به گزارش ورایتی، جشنواره کن برای برگزاری هفتادمین دوره خود که کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، در تلاش است با هزینه میلیون دلاری و افزایش تدابیر امنیتی از بروز هرگونه حمله تروریستی جلوگیری کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، «ایو داروس» رئیس پلیسی شهر کن اعلام کرده است: «امسال برای جلوگیری از حوادث تروریستی، شش میلیون دلار برای نصب تیرک‌های اتوماتیک در همه ورودی‌های شهر کن هزینه شده است.»

این تیرک‌ها در پیاده‌رو در نزدیکی کاخ جشنواره و سایر مکان‌های مهم جشنواره تعبیه شده است تا از حملات ترویستی مشابه شهر «نیس» که در آن یک کامیون ۸۴ نفر را به کام مرگ کشاند، جلوگیری شود.

سال گذشته از ۵۰۰ دوربین مداربسته نظارتی و ۲۰۰ مامور پلیس برای تامین امنیت جشنواره کن استفاده شد، جشنواره‌ای که هر ساله میزبان هزاران نفر از اهالی سینما و توریست از سراسر جهان است، امسال قرار است این تدابیر امنیتی بویژه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری جنجالی فرانسه افزایش پیدا کند و از این رو ۵۰۰ نیروی داوطلب نیز امسال به جمع نیروهای امنیتی جشنواره کن اضافه شده‌اند.

امسال ستاره‌های زیادی چون «نیکل کیدمن»، «ایزابل هوپر»، «جک جیلنهال» و «کریستین استوارت» به جشنواره کن می‌آیند اما محافظ شخصی هر یک از این چهره‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و آنها در صورتی می‌توانند اسلحه حمل کنند که از مسئولان منطقه‌ای و وزارت کشور فرانسه مجوز دریافت کنند.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» ریاست هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را بر عهده دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.