رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ با طراحی جدید معرفی شد

نسل جدید سیویک هاچبک با انواع پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ همراه جعبه‌دنده دستی و خودکار تولید می‌شود. آستانه قیمت این خودرو ۲۱ هزار دلار خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، حدود ۵۰ سال پیش نسل اول هوندا سیویک معرفی شد. این محصول یک هاچبک کوچک دودر بود که بعدها به مدل‌های چهاردر و سدان ارتقا پیدا کرد. هدف از تولید سیویک در سال ۱۹۷۲، بهبود فروش هوندا در آمریکا هم‌زمان با افزایش قیمت سوخت در سطح جهانی بود. این استراتژی تجاری به موفقیت رسید و جای خالی خودروهای کم‌مصرف در بازار ایالات متحده را پر کرد.

سیویک اساسا با مدل هاچبک در سراسر دنیا شهرت دارد. این محصول با نسخه‌ی استاندارد یا مدل قدرتمندتر تایپ R، حتی در بازار کشورهای متمول مثل انگلستان پرتقاضا است و علاقه‌مندان خودروهای اسپرت اقتصادی را جذب می‌کند.

پاییز سال ۲۰۲۰ نسل جدید سیویک با نسخه سدان معرفی شد. این محصول نمای جلو سیویک هاچبک آینده را با چراغ‌های باریک و جلوپنجره کوچک نشان می‌داد. حالا با رونمایی از مدل پنج‌در، تحول در نمای عقب و چراغ‌های پشت نیز آشکار شده است. سیویک هاچبک مدل ۲۰۲۲ درپوش صندوق بزرگ و حالت لیفت‌بک با کارایی عالی فراهم می‌کند؛ درحالی‌که چراغ‌های پیوسته با روشنایی بیضی‌شکل خواهد داشت.

در مقایسه با نسل قبل، سیویک هاچبک جدید ۴ سانتی‌متر عریض‌تر شده است؛ اما فضای بار کمتری فراهم می‌کند. مدل ۲۰۲۲ در حالت استاندارد صندوق ۴۰۰ لیتری دارد؛ درحالی‌که نسخه ۲۰۲۰ حدود ۴۲۰ لیتر فضای مفید داشت.

مشابه سال‌های قبل، سیویک دنده دستی با پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتر تولید خواهد شد تا قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر فراهم کند. نسخه‌ی قوی‌تر مجهز به موتور توربوشارژ ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر خواهد بود. سیویک دنده اتوماتیک، با جعبه‌دنده CVT عرضه خواهد شد.

فهرست کامل تجهیزات فنی و امکانات سفارشی سیویک هاچبک هنوز اعلام نشده است. این محصول در حالت استاندارد، مجهز به دو نمایشگر ۷ اینچ برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی وسط داشبورد خواهد بود. مدل‌های گران‌تر با پنل دیجیتال ۱۰٫۲ اینچ و نمایشگر لمسی ۹ اینچ تولید خواهند شد.

سیویک هاچبک ۲۰۲۲ محصول کارخانه هوندا در اندونزی خواهد بود. این خودرو احتمالا آستانه قیمت ۲۱ هزار دلاری برای مدل استاندارد دنده دستی را حفظ خواهد کرد. نسخه‌ی تایپ R نیز طی ماه‌های آینده همراه پیشرانه ۳۰۰ اسب بخار با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار معرفی خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.