رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به مواضع ایران علیه امارات

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس شامگاه یک شنبه با انتشار بیانیه‌ای مواضع حسن روحانی رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و مدعی شد این اظهارات باعث تشدید بی ثباتی و ناامنی در خلیج فارس می‌شود و با روح منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و مسیر دیپلماسی در مغایرت است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، براساس گزارش شبکه العربیه، «نایف فلاح الجرف» در ادامه بیانیه خود آورده است، اعضای شورای همکاری خلیج فارس علیه هرگونه تهدید علیه حاکمیت امارات، امنیت و ثبات این کشور در کنار ابوظبی ایستاده است.

وی از ایران خواست براساس اصل حسن همجواری و همسایگی رفتار کند و از زبان تهدید که باعث افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه میشود خودداری کند.

پیش از این وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را فراخوانده بود.

خبرگزاری رسمی امارات نوشت: «در پی تهدیدات مطرح شده در سخنرانی “حسن روحانی” رئیس جمهور ایران درباره تصمیم حاکمیتی دولت امارات و تهدیداتی که از سوی وزارت خارجه ایران، سپاه پاسداران و دیگر مقامات ایرانی تکرار شده، معاون وزیر خارجه امارات پیام اعتراض شدیداللحنی را به سفیر ایران تسلیم کرد.»

رئیس جمهور ایران روز یک شنبه در واکنش به توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی گفت: این روزها مواجه شدیم با یک کشور همسایه ما که خودش را به دشمن دنیای اسلام و منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد و تصمیم گرفت خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند. کشور مسلمانی که مردم متدینی و بسیار خوبی دارد، حاکمانش فکر می‌کنند اگر به رژیم صهیونیستی نزدیک شود اقتصاد و امنیت آن درست می‌شود که این موضوع اشتباه است این اقدام صد در صد محکوم و غلط است. این کار این حاکمان برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.