رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش عجیب حسن روشن به انتخاب قلعه نویی

پیشکسوت استقلال به انتخاب فدراسیون برای نیمکت تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزنو، حسن روشن، کاپیتان اسبق استقلال و مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین انتخاب قلعه نویی را بهترین اتفاق برای تیم ملی ایران دانست و معتقد است که مسیر تیم ملی با سرمربی داخلی روشن خواهد بود.از نظر روشن فعلا باید با امیر قلعه نویی پیش برویم اما در آینده به فکر یک سرمربی بزرگ باشیم، با هم گفتگوی کوتاهمان را با پیشکسوت استقلال می خوانیم؛

بالاخره سرمربی تیم ملی مشخص شد، نظر شما در این مورد چیست؟

این تیم در حال حاضر نیازی به مربی آنچنانی نداشت، اکثر این بازیکنان لژیونر هستند. اکثرشان با مربیان خارجی کار می‌کنند و اکثرشان هم فیکس هستند. پس در جمع بازیکنان تیم ملی همه شان شکل و روش بازی این تیم را بلدند. مربی مثل ساپینتو به درد تیم ملی ما نمی‌خورد. مربی برای تیم ایران لازم بود که فلسفه خودش را داشته باشد. بزرگ به معنای واقعی کلمه باشد و بتوان تیم اول مملکت را به دستش سپرد.

پس انتخاب سرمربی داخلی را قبول دارید

دایی و امیر قلعه نویی و حتی در سطح پایین‌تر فرهاد مجیدی گزینه های خوبی بودند. چون همانطور که گفتم این تیم کارش را بلد است ولی برای آینده نمی‌توان روی آن حساب کرد. ما باید دوباره به سال ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ برگردیم که امثال “عزیز اصلی”ها در تیم بودند و کسی جرات عوض کردن آنها را نداشت. اما وقتی رایکوف آمد ساختار را تغییر داد. ما باید به سراغ یک مربی خارجی برویم که بداند وقتی به ایران می‌آید باید آستین‌هایش را بالا بزند و از رده جوانان به بالا با همه تیم‌ها سر و کار داشته باشد. نگاهش پنج ساله باشد و بعد از پنج سال یک تیم ملی با ساختار درست را تحویل مربی ایرانی بدهد و برود. در حال حاضر فردی مثل قلعه نویی و حتی علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی بودند.

از انتخاب قلعه نویی راضی هستید؟

به نظرم امیر قلعه نویی گزینه بسیار خوبی است. چون به فوتبال نزدیک است و کار باشگاهی کرده. علی دایی تا حدی از فوتبال دور بوده و شرایطش هم در این اواخر به شکلی رقم خورده که شاید به لحاظ روحی آماده هدایت تیم ملی نباشد. اما امیر گزینه خوبی است تا با او جلو برویم اما باید به فکر گرفتن یک مربی خارجی بزرگ باشیم. البته شتر هم بزرگ است و تیم ما نیازی به شتر ندارد. ما باید از واژه بزرگ به دنبال معنای واقعی کلمه بهره ببریم. مربی که بتواند بزرگ هم فکر کند نه اینکه کسی باشد که بیاید فقط به ما دستور بدهد و نداشته‌هایمان را به رخ مان بکشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.