رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید ازروز چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) خبر داد و گفت: روز پنج‌شنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر نیمه غربی در نوار شمالی و مرکزی کشور گسترش خواهد یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در مورد شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۱۰ دی‌ماه) سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور تقویت شده و دامنه فعالیت آن در نواحی مرکز و شرق کشور در استان‌های کرمان، یزد، جنوب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی گسترش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: امروز انتظار رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد برای مناطق جنوب و جنوب غرب کشور را داریم. افزون براین بارش برف برای ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امروز (۱۰ دی‌ماه) در نواحی شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: خلیج فارس امروز مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه با بیان این‌که فردا (سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه) با خروج سامانه بارشی، برای اکثر نقاط کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا تنها برای نواحی شمال غرب کشور انتظار ابرناکی و بارش پراکنده داریم. همچنین چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید در نواحی غرب و جنوب غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی که روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود؛ در اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه تقویت می‌شود و علاوه بر نیمه غربی در نوار شمالی و نواحی مرکزی کشور گسترش می‌یابد.

وی در پایان شرایط جوی پایتخت را طی دو روز آینده پیش‌بینی و اعلام کرد: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۱ و یک درجه سانتیگراد خواهد بود.
همچنین شرایط آب و هوایی تهران در روز چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در اواخر وقت همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که حداکثر و حداقل دمای تهران پس‌فردا به ۱۰ و دو درجه سانتیگراد برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.