رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران قسمتی صاف تا کمی ابری وگاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک و روند افزایشی دما از هفته آینده پیش بینی می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

همچنین طی این مدت در پاره‌ای نقاط به ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان در ساعات عصر و شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در ساعات عصر امروز و فردا(۱۴ و ۱۵ تیرماه) در ارتقاعات افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست بارش پراکنده مورد انتظار است. امروز در بعضی نواحی کاهش نسبی دما و از فردا تا ابتدای هفته آینده روند تدریجی افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۵ تیر) صاف و گاهی غبار رقیق و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۶ تیر) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید به ویژه در ساعات عصر و شب با احتمال وزش باد خیلی شدید موقت، گرد و خاک از چهارشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۷ تیرماه) در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی خبر داد.

در اثر این مخاطره احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه‌های نیمه کاره، خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی، احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت، احتیاط در تردد افراد دارای بیماری‌های تنفسی و سالمندان در فضای باز و باتوجه به احتمال گسترش گردوخاک، محافظت از تاسیسات حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک را توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.