رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویل اسمیت از مجری اسکار عذرخواهی کرد

ویل اسمیت بعد از سیلی زدن به کریس راک در مراسم یکشنبه شب اهدای جوایز اسکار از او عذرخواهی کرده و رفتار خود را “غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه” خوانده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، او در بیانیه ای گفت: “کریس می خواهم در برابر همه از تو پوزش بخواهم. کارم نابجا و غلط بود.”

بیشتر بخوانید:

این بعد از آن است که آکادمی اسکار رفتار ویل اسمیت را محکوم کرد و گفت آن را بررسی می کند.

پس از آنکه کریس راک، کمدین آمریکایی و یکی از مجریان ۹۴ امین مراسم اسکار، با جِیدا پینکت، همسر ویل اسمیت که موهای سرش به دلیل بیماری طاسی منطقه ای (آلوپسیا) ریخته شوخی کرد، ویل اسمیت به روی سن رفت و به او سیلی زد.

اسمیت دقایقی بعد برنده جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد شد. این برای بازی در فیلم “شاه ریچارد” بود که در آن نقش پدر سرینا و وینِس ویلیامز دو تنیس باز مشهور آمریکایی را بازی می کند.

اسمیت در بیانیه خود که در اینستاگرام پست شد گفت: “خشونت در همه شکل های آن سمی و مخرب است.”

“رفتار من در جوایز دیشب آکادمی غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه بود. شوخی به بهای من بخشی از این حرفه است، اما شوخی درباره مشکل پزشکی جِیدا برایم غیرقابل تحمل بود و واکنشی احساسی نشان دادم.”

اسمیت همچنین از آکادمی و خانواده ویلیامز عذر خواست. او در اشاره به دوران ساخت فیلم شاه ریچارد نوشت: “عمیقا متاسفم که رفتارم دورانی که برای همه ما زیبا بوده را لوث کرده است.”

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا که مراسم اسکار را برگزار می کند ابتدا روز دوشنبه، در توییتی نوشت: “که هیچ نوعی از خشونت را نمی‌پذیرد.”

با این حال بسیاری از آکادمی انتقاد کردند که ویل اسمیت موقع گرفتن جایزه به تفصیل فرصت صحبت پیدا کرد، و به توجیه رفتار خود پرداخت.

در پی این انتقادها آکادمی گفت که رفتار ویل اسمیت را “محکوم می کند” و براساس قوانین کالیفرنیا و معیارهای رفتاری آکادمی، “اقدامات و پیامدهای بیشتر را بررسی می کند.”

در بخشی از مراسم اسکار ۲۰۲۲، که یکشنبه شب در سالن تئاتر دالبی در بولوار هالیوود برگزار شد، کریس راک خطاب به همسر ویل اسمیت گفت: “جِیدا، منتظرم تا در فیلم “جی آی جو ۲” ببینمت.”

“جی آی جو”، فیلمی ساخته دهه هشتاد با بازی دمی مور درباره یک سرباز زن است که موهایش را از ته زده است.

بخشی از موهای سر جیدا پینکت به دلیل ابتلا به بیماری آلوپسیا یا طاسی منطقه‌ای ریخته و او مجبور به تراشیدن موهای سرش شده است.

پینکت با شنیدن شوخی کریس راک، چشمانش را به نشانه نارضایتی گرداند. ویل اسمیت ابتدا خندید و دست زد اما بعد بلند شد و به طرف کریس راک رفت.

ویل اسمیت بعد از سیلی زدن به کریس راک برگشت و در حالیکه سرجایش نشسته بود دو بار فریاد زد: “دیگر اسم زنم از دهان [کثیف‌ات] در نیاید.”

کریس راک که پس از این اتفاق مات و مبهوت به نظر می‌رسید بعدا به حضار گفت که دیشب “بهترین شب در تاریخ تلویزیون” بوده.

پس از این اتفاق، مسئولان اداره پلیس لس‌آنجلس به نشریه ورایتی گفتند که کریس راک، از “گزارش کردن این مساله به پلیس خودداری کرده است.”

راک بعد از آن جایزه بهترین مستند سال را اعلام کرد. او بعد از مراسم به طور علنی درباره حادثه اظهار نظر نکرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.