پیام رای بالای مجلس به کابینه ایستادگی مقابل تحریم‌ها است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: رای بالای مجلس به دولت پیام بسیار جدی به خارج دارد یعنی قوا تصمیم گرفته‌اند با تکیه بر توان داخلی و همکاری و تعامل حداکثری مقابل تحریم‌ها، دخالت‌ها و مشکلات پیش آمده بایستند و حرکت کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محسن زنگنه درباره رای حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم، گفت: مجلس در مجموع و با توجه به شرایط کشور در حوزه سلامت و معیشت مردم در نهایت تصمیم گرفت وزیران مورد اعتماد رییس‌جمهوری کار خود را سریع‌تر آغاز کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه رای بالای نمایندگان به وزیران را حاوی پیام بسیار مهمی از سوی مجلس به دولت عنوان کرد و گفت: مجلس با این رای اعلام کرد که با وجود ابزارهای نظارتی و قانونی خود، آمادگی دارد به شکل حداکثری با دولت همکاری کند تا دو قوه در جهت رفع مشکلات کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند.

زنگنه در ادامه، عوامل خارجی، ناکارآمدی در اجرا و موانع قانونی را دلیل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: تعامل میان قوا به این معناست که هر جا دولت احساس کند نیاز به اصلاحاتی در حوزه قانونگذاری یا قانون دارد، مجلس کمک کرده و نیازهای دولت را رفع می‌کند. بنابراین در بسیاری از مسائل می‌توانیم از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجلس برای رفع نیازها و موانع پیش روی دولت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: تقریبا در دوره‌های مختلف به‌ندرت پیش آمده که دولت و مجلس تا این حد به لحاظ فکری، مبنایی و اصولی در حوزه‌های کلان با یکدیگر همفکر باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، شرایط کشور را خیلی خاص توصیف کرد و افزود: تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که معمولا در چنین شرایطی جریان‌هایی در داخل و خارج تلاش می‌کنند تعامل قوا را به نحوی دچار خدشه کنند و ظرفیت بی‌نظیری که در جهت رفع مشکلات و توسعه برای کشور به وجود آمده را ضایع کنند.

زنگنه ادامه داد: در چنین شرایطی رای بالای مجلس به دولت پیام بسیار جدی به خارج از کشور دارد به این معنا که همه قوا تصمیم گرفته‌اند برابر تحریم‌ها، دخالت‌ها و مشکلاتی که از سوی کشورهای خارجی برای جمهوری اسلامی پیش آمده با تکیه بر توان داخلی و همکاری و تعامل حداکثری بایستند و حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان با هوشیاری با دادن این رای حداکثری به اعضای کابینه، جلوی بسیاری از تفرقه‌افکنی‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها را در آغاز کار دولت گرفتند. مجلس قطعا در آینده همانطور که رییس جمهوری هم در جلسه هیات دولت عنوان کرد، قول‌ها و برنامه‌های وزیران پیشنهادی را زیر ذره‌بین گذاشته و آنها را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه افزود: همچنان که مجلس با رأی بالای خود به وزیران نشان داد از دولت حمایت می‌کند به عنوان نمایندگان ملت از پیگیری مطالبات مردم بااستفاده از ابزار نظارتی و قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته از ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی رییس جمهوری، به ۱۸ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و تنها وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.