رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱

از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران درگیر بازی با مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است و در رفت و برگشت‌های چند روزه کام نوسانگیران شیرین شده است .

به گزارش اینتیتر به نقل از اکوایران، در معاملات دوشنبه گروه خودرویی با ارزش معاملاتی یک هزار و ۲۳۸ میلیارد تومانی همچنان در صدر برترین گروه های بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی است و نماد خودرو با رشد بیش از ۱۷ درصدی از ابتدای دی ماه کار امروز خود را با صف خرید ۳۷۶ میلیون برگ سهمی به پایان برد تا در کنار فروش خوب ماهانه این نماد در بورس کالا شاهد استقبال خوب خریداران از این نماد در تابلوی معاملاتی باشیم.

همچنین نماد خساپا از مجوز افزایش سرمایه ۳۶۴ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد تا بازهم بر طبل تقاضای بازار برای خرید حقیقی ها بکوبد.

در بورس کالا هم خودروی لاماری مورد معامله قرار گرفت و رنگ سفید این خودرو حوالی یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان قیمت خورد اما مدل مشکی این خودرو به قیمت یک میلیارد ۷۰۹ میلیون تومان خریداری شد.

اما در جلسه هیأت پذیرش بورس کالای ایران ۱۹ هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲ هزار و ۱۴۰ دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین، به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند. همچنین محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

دلار در بازار آزاد که از روز گذشته وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شده بود در جریان معاملات امروز و طبق شنیده ها تا ۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان هم رشد کرده است. مخبر معاون اول رییس جمهور روز گذشته اعلام کرده که «تصمیم گرفتیم تا دو سال نرخ ارز کالا‌های اساسی را ثابت نگه داریم تا با تنش جدی در قیمت‌ها مواجه نشویم.»

خبرهایی هم از بودجه ۱۴۰۲ به گوش می رسد که خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته است: «بر اساس بودجه ۱۴۰۲ دولت فروش نفت و میعانات گازی را حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز و با قیمت ۷۰ دلار بسته است». همچنین طبق گفته جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، «دولت در بودجه سال آینده نرخ تسعیر ارز را روی عدد ۲۶ هزار تومان گذاشته است.»

علاوه بر این، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده است ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

اما از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران درگیر بازی با مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است و در رفت و برگشت‌های چند روزه کام نوسانگیران شیرین شده است و حال این روز های بازار سرمایه بهشت نوسانگیران است.

در جریان معاملات امروز، شاخص بورس تهران با رشد ۲۸ هزار و ۹۰۰ واحدی همراه شد تا ارزش بازار بورس به رقم ۵ هزارو ۸۹۶ همت برسد. ارزش معاملات بازار بورس تهران نیز با ۶ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومانی کار را تمام کرد.

اگر بخواهیم روند اندیکاتور RSI شاخص کل بورس تهران را مورد بررسی قرار دهیم شاخص با نزدیک شدن به خط روند RSI در این روزها مورد حمایت قرار می‌گیرد و می‌تواند به اهداف بالاتری فکر کند. اما اگر این خط روند صعودی ایجاد شده در این اندیکاتور، برای شاخص از بین برود شاهد افت ادامه دار بازار خواهیم بود که به گفته فعالان با رشدهای اخیر دلار و سایر عوامل بنیادی این خط روند به نظر می‌رسد به این زودی ها شکسته نخواهد شد. مگر این که اتفاق خاصی در بازار رخ دهد تا باز هم به اهالی بازارهای مالی نشان دهد که تنها چیزی که ثابت می‌ماند، تغییرات است.

خیلی از تکنیکالیست‌ها معتقد هستند که این محدوده‌هایی که شاخص در حال نوسان در آن است به عنوان موج چهارم (دومین موج اصلاحی) عمل می‌کند و بازار می‌تواند موج پنجمی را تجربه کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.