پیش بینی های هواشناسی برای آخر هفته

سازمان هواشناسی اعلام کرده مناطق مختلفی از کشور طی روزهای آخر هفته شاهد بارش برف و باران خواهد بود و دریای خزر و غرب خلیج فارس نیز طی این مدت مواج است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده یک سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش هایی از شرق کشور فعال است. شدت فعالیت این سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

احد وظیفه افزود: در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در جنوب لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، دامنه های زاگرس مرکزی در استان های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بخش هایی از استان های اصفهان، قم، یزد و با شدت بیشتر در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و استان فارس بارش بارش گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: فردا پنج شنبه نیز با تداوم بارش در مناطق یاد شده در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد بارش تشدید شده و آب گرفتگی معابر و سیلاب پیش بینی می شود.

وظیفه خاطرنشان کرد: روز جمعه نیز با ادامه فعالیت این سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور، به تدریج گستره فعالیت آن به دامنه جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور می رسد. بعد ازظهر پنج شنبه و صبح جمعه بارش تگرگ در جنوب لرستان و شمال شرق خوزستان دور از انتظار نیست.

وی اعلام کرد: همچنین امروزو فردا در استان های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش بارش پیش بینی می شود و در غرب خلیج فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و دریا مواج خواهد بود.

هوای پایتخت از امروز تا روز جمعه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران به ترتیب ۱۱ و ۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.