چرا بهتر است از الکسا در گوشی هوشمند خود استفاده کنیم؟

اگر تاکنون با برنامه الکسا آشنا نبودید، می‌توانید با نصب و آشنایی با ویژگی‌های کاربردی آن زندگی آسوده‌تری را تجربه کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای راه‌اندازی هر یک از بلندگو‌های Amazon Echo به برنامه Alexa برای اندروید یا iOS نیاز دارید، اما وقتی Echo خود را در جای خود قرار دادید، ممکن است زیاد به برنامه روی تلفن خود فکر نکنید. این بسیار بیشتر از یک ابزار راه‌اندازی برای بلندگو‌های اکو است و به تازگی تغییرات اساسی در آن انجام شده است که استفاده از آن را بصری‌تر از همیشه کرده است.

صفحه اصلی را بشناسید

برنامه الکسا را باز کنید و روی صفحه ضربه بزنید تا به صفحه اصلی برسید. این یک نمای کلی مفید از کمک‌هایی را که از الکسا دریافت می‌کنید نشان می‌دهد: یادآور‌های آینده، فهرست‌هایی که اخیرا ویرایش کرده‌اید و مهارت‌های سخنران که ممکن است بخواهید امتحان کنید (از برقراری تماس گرفته تا کنترل خانه هوشمند خود) را مشاهده خواهید کرد.

درست در بالا دکمه الکسا قرار دارد، فقط روی آن ضربه بزنید (یا بگویید «الکسا») تا به دستیار دیجیتال فرمان صوتی بدهد. اگر از بهترین روش استفاده از الکسا مطمئن نیستید، روی مهارت‌های مرور یا مرور چیز‌ها ضربه بزنید تا در صفحه اصلی بیشتر امتحان کنید تا برخی از ترفند‌هایی را که الکسا قادر به انجام آن‌ها است، ببینید.

می‌توانید دقیقا همان فرمان‌های صوتی را از طریق برنامه یا یک بلندگوی هوشمند به الکسا بدهید، اما دو مزیت کلیدی برای استفاده از تلفن شما وجود دارد: لازم نیست برای دادن فرمان به اکو نزدیک باشید. اغلب بازخورد بصری و شنیداری دریافت خواهید کرد مانند تصویری که پیش بینی آب و هوا را نشان می‌دهد.

مشاهده یادآور‌ها و لیست‌ها

اگر یادآوری‌ها و لیست‌های طولانی زیادی را از طریق الکسا تنظیم کرده‌اید، مرور آن‌ها روی صفحه آسان‌تر از شنیدن خواندن آن‌ها برای شما است. استفاده از این برنامه همچنین می‌تواند گزینه بهتری باشد اگر یادآور‌های پیچیده‌ای برای تنظیم دارید یا یادداشت‌هایی برای اضافه کردن آن‌ها که الکسا ممکن است متوجه نشود اگر از صدای خود استفاده می‌کنید، باشد.

یادآوری‌های تنظیم‌شده اخیر و فهرست‌های اخیرا استفاده‌شده در صفحه اصلی برنامه ظاهر می‌شوند، اما می‌توانید با ضربه زدن روی More، سپس Lists & Notes یا Reminders & Alarms، آن‌ها را در برنامه ببینید. می‌توانید ورودی‌های جدید اضافه کنید، ورودی‌هایی را ویرایش کنید که الکسا قبلا ذخیره کرده است، مواردی را از فهرست کارهایتان علامت بزنید، هشدار‌ها و یادآوری‌ها را لغو کنید و به طور کلی اطلاعاتی را که الکسا به حافظه متعهد کرده است، مدیریت کنید.

فرض کنید می‌خواهید یک یادآوری مکرر برای مسواک زدن دندان‌هایتان راه‌اندازی کنید که هر شب ساعت ۱۰ از بلندگوی اکو اتاق خواب می‌آید. این یادآوری کاملا پیچیده است که باید با استفاده از صدایتان به الکسا توضیح دهید، اما فقط با چند ضربه در برنامه به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید: more، Reminders & Alarms، سپس Add Reminder.

خانه هوشمند خود را کنترل کنید

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمندی که به الکسا وصل کرده‌اید، کار دیگری است که می‌تواند روی صفحه‌نمایش تلفن خود انجام دهید که احتمالا آسان‌تر از صدای شماست، بسته به اینکه چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چه تعداد دستگاهی که می‌خواهید مدیریت کنید، است. با ضربه زدن روی Devices می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند متصل خود را در برنامه الکسا مشاهده کنید.

صفحه بعدی به شما امکان می‌دهد چراغ‌ها و دوشاخه‌های هوشمند را روشن و خاموش کنید، دمای ترموستات هوشمند خود را تنظیم کنید، وضعیت هشدار خود را بررسی کنید و به هر دستگاه دیگری که راه اندازی کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید. برای افزودن دستگاه‌های جدید به اکوسیستم الکسا، روی دکمه پلاس در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

برای دسترسی به تنظیمات دقیق‌تر برای یک دستگاه خاص مثلا روشنایی یک لامپ هوشمند، روی دسته دستگاه و سپس خود دستگاه ضربه بزنید. در جایی که دستگاه‌ها با هم گروه‌بندی می‌شوند، مثلا همه چراغ‌های هوشمند در یک طبقه خاص، می‌توانید آن‌ها را با یک ضربه روشن و خاموش کنید.

روال‌های الکسا را تنظیم کنید

روتین‌ها یکی از مفیدترین ویژگی‌هایی هستند که الکسا ارائه می‌کند که اساسا چندین کار را که با یک فرمان راه‌اندازی می‌شوند ترکیب می‌کنند. مثلا می‌توانید به الکسا «صبح بخیر» بگویید تا گرمایش روشن شود، چراغ‌های هوشمند خاموش شوند و فهرست پخش صبحگاهی‌تان از طریق اکو پخش شود.

برای پیکربندی روال‌ها برای الکسا در داخل برنامه تلفن همراه، روی More و سپس Routines ضربه بزنید. می‌توانید روال‌های موجود را با ضربه زدن روی آن‌ها ویرایش کنید یا از طریق دکمه پلاس در گوشه سمت راست بالا، روال جدیدی ایجاد کنید. باید به هر روتین یک نام، دستوری برای راه‌اندازی آن و فهرستی از اقداماتی که در نتیجه اتفاق می‌افتند، بدهید.

اگر برای الهام گرفتن گیر کرده‌اید، برگه ویژه را باز کنید تا برخی از روال‌های نمونه پیشنهادی آمازون را ببینید، مانند برنامه‌ای که به محض پایان زنگ صبح، پیش‌بینی آب و هوا را به شما می‌دهد. هرچه بیشتر با گزینه‌ها بازی کنید، ایده‌های بیشتری برای راه‌هایی برای ساده‌سازی زندگی‌تان به دست خواهید آورد.

موسیقی و کتاب‌های صوتی را مدیریت کنید

اگر از بلندگوی اکو برای پخش موسیقی یا کتاب‌های صوتی استفاده می‌کنید، نماد Play در مرکز برنامه ناوبری الکسا مفید است. روی آن ضربه بزنید تا پخش را متوقف و دوباره شروع کنید، در لیست پخش فعلی به جلو یا عقب بپرید و بدون نیاز به فریاد زدن دستورات صوتی در بلندگوی هوشمند خود، صدا را تنظیم کنید که می‌تواند راحت‌تر باشد، به خصوص اگر در اتاق دیگری هستید.

حتی بهتر از آن، صفحه Play آنچه را اخیرا به آن گوش می‌دهید به شما نشان می‌دهد، چه کتابخانه موسیقی، ایستگاه‌های رادیویی آنلاین یا کتاب‌های صوتی. می‌توانید مستقیما از برنامه به چیزی برگردید.

برای بررسی اینکه چه سرویس‌هایی را به الکسا متصل کرده‌اید، به «بیشتر» و سپس «تنظیمات» بروید، ورودی‌هایی را برای موسیقی، تلویزیون و ویدیو، گزارش فلش، عکس‌ها و چندین مورد دیگر مشاهده خواهید کرد. در برخی موارد، می‌توانید سرویس‌های پیش‌فرضی را تنظیم کنید که در پاسخ به دستورات صوتی زمانی که سرویس خاصی را مشخص نمی‌کنید مانند Spotify یا Apple Music راه‌اندازی شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.