چرا تام کروز نباید در فیلم تاپ گان ۳ حضور داشته باشد؟

فیلم تاپ گان: ماوریک حالا به بزرگترین موفقیت کارنامه سینمایی تام کروز تبدیل شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ویجیاتو، موفقیت تاریخی این فیلم با فروشی فراتر از یک میلیارد و سی‌صد و پنجاه میلیون دلار باعث شده که زمزمه‌هایی پیرامون ساخت دنباله این فیلم توسط استودیوی پارامونت شکل بگیرد. در حالی که کمتر کسی انتظار موفقیت دنباله فیلم تاپ گان را داشت، شگفت‌زدگی منتقدان و رضایت تماشاگران یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را در دوران پساکرونا رقم زد.

فیلم تاپ‌ گان: ماوریک با تاخیری ۳۶ ساله نسبت به فیلم نخست اکران شد. اگرچه از ابتدا قرار نبود که چنین وقفه‌ای میان دو فیلم ایجاد شود اما بسیاری از تحلیل‌گران سینما و باکس‌آفیس حدس می‌زدند که شکل‌گیری چنین وقفه‌ای می‌تواند موفقیت دنباله فیلم تاپ گان را تحت تاثیر قرار دهد. اما برخلاف بیشتر پیش‌بینی‌ها، این فیلم به یک موفقیت ارزشمند در باکس‌آفیس تبدیل شد. تام کروز اصلی‌ترین دلیل موفقیت فیلم تاپ گان: ماوریک بود. اما شاید بهتر باشد که فیلم تاپ گان ۳ بدون حضور تام کروز ساخته شود.

اگرچه فیلم تاپ گان و فیلم تاپ گان: ماوریک هر دو به شکل تحسین‌برانگیزی به هنرنمایی تام کروز وابسته بودند اما حقیقت آن است که ادامه این رویکرد برای فیلم تاپ گان ۳ چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. پایانی که فیلم تاپ گان: ماوریک برای شخصیت اصلی‌اش در نظر گرفته، باعث می‌شود که فیلم تاپ گان ۳ به یک قوس شخصیتی عمیق برای تغییر در روایت نیاز داشته باشد. اما این پیچ و تاپ اساسی می‌تواند لحن فرانچایز تاپ گان را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد.

شاید بهتر باشد که تام کروز در فیلم تاپ گان ۳ به عنوان یک مربی در نقش اول فرعی حضور داشته باشد. اما ایده دوباره قرارگرفتن ماوریک در مرکز داستان چندان جالب به نظر نمی‌رسد. زیرا این شخصیت به دوران بازنشستگی خود نزدیک شده و حالا زمان آن رسیده تا هر آن‌چه که آموخته را به نسل‌ پس از خودش ارائه دهد تا نظامی‌های جدید هم تجربه‌های او را بیاموزند.

دنباله یا بازسازی؟

آن‌چه این روزها در هالیوود به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، دنباله‌هایی هستند که تا حدودی حس و حال بازسازی را دارند. فیلم تاپ گان: ماوریک هم از این قاعده مستثنی نیست. فیلم تاپ گان و فیلم تاپ گان: ماوریک اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. هر دو فیلم روی زندگی عاشقانه، مشکلات شخصی و تلاش‌های نظامی ماوریک [با هنرنمایی تام کروز] متمرکز شده‌اند. مسیر سختی که ماوریک برای رسیدن به اهدافش انتخاب کرده، باعث می‌شود که اطرافیانش او را تحسین کنند.

بنابراین قوس شخصیتی فیلم تاپ گان: ماوریک شباهت‌های زیادی با قوس شخصیتی فیلم تاپ گان دارد. در هر دو فیلم، ماوریک باید تجربه‌های جدید را بیاموزد و سرکشی خودش را ثابت می‌کند. اما داستان فیلم دوم در شرایطی به پایان رسید که تقریبا میراثی برای فرانچایز به جای نگذاشته که بتواند در فیلم سوم ظهور پیدا کند. بنابراین فیلم سوم فرانچایز تاپ گان [البته اگر وجود داشته باشد] باید داستان تازه و متفاوتی را ارائه کند.

خسته نباشید آقای کروز!

برای اینکه فیلم تاپ گان ۳ داستان قانع‌کننده‌ای داشته باشد باید از قوس‌های شخصیتی و داستانی پیچیده‌تری یاری بگیرد. واقعیت ماجرا آن است که داستان‌ها و ماجراجویی‌های شخصیت ماوریک اساسا به پایان رسیده و این شخصیت نمی‌تواند جذابیت‌های جدیدی برای فیلم سوم داشته باشد. به عبارت دیگر، شخصیت ماوریک دیگر محصول جدیدی برای ارائه‌کردن در فیلم تاپ گان ۳ ندارد. بنابراین شاید بهتر باشد که استودیوی پارامونت با پایان خوش ماوریک بازی نکند و این شخصیت‌ها را برای علاقه‌مندان به ژانر اکشن محبوب نگاه دارد.

فیلم تاپ گان ۳ می‌تواند با یک شخصیت اصلی جدید، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد؛ شخصیتی که می‌تواند داستان‌های جدیدی برای ارائه داشته باشد و در موقعیت‌های تازه‌ای قرار بگیرد. این شخصیت جدید در صورتی که ماوریک را به عنوان مربی یا آموزگار در کنار خود داشته باشد قطعا جذابیت‌های بیشتری برای مخاطب خواهد داشت.

آیا فیلم تاپ گان ۳ موفق می‌شود؟

این پرسش که فیلم تاپ گان ۳ بدون حضور تام کروز می‌تواند یک فیلم موفق باشد یا به ساخته‌ای پرهزینه اما شکست‌خورده تبدیل می‌شود تا حدود زیادی از یک پاسخ واضح بهره می‌گیرد. این فیلم بدون حضور تام کروز احتمالا شکست بزرگی را تجربه می‌کند اما واقعیت آن است که هیچکس دوست ندارد که تام کروز و شخصیت ماوریک از فیلم تاپ گان ۳ به صورت کامل حذف شود. بلکه بحث اساسی آن است که فیلم تاپ گان ۳ می‌تواند فرصت را برای مطرح‌شدن یک قهرمان تازه توسط ماوریک فراهم کند.

او هم‌چنان می‌تواند در فیلم تاپ گان ۳ حضور داشته باشد اما شرایط را برای ظهور یک شخصیت جدید فراهم کند. اما نکته اساسی آن است که فیلم تاپ گان ۳ نباید چندان به تام کروز وابسته باشد و باید تلاش کند تا قهرمان جدید را جدی بگیرد و او را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.