چرا زنان متاهل خیانت می‌کنند؟

یکی از دلایل طلای میان زوجین، خیانت زنان است؛ بنابراین شناخت دلایل آن می‌تواند به پیشگیری از این مسائل کمک کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از رویداد۲۴، همه داستان‌هایی از خیانت شنیده و دیده‌ایم که در آن مردی یا زنی به همسر خود خیانت کرده است. خیانت چیزیست که هیچ‌کس چه زن و چه مرد هرگز نمی‌توانند آن را تاب بیاورند و بپذیرند حتی اگر به زندگی خود ادامه دهند.

خیانت‌کردن به شریک زندگی شاید یکی از بدترین چیز‌هایی باشد که هر کسی می‌تواند در درازای زندگی خود تجربه کند. برخی بر این باورند که مردان بیش‌از زنان خیانت می‌کنند، اما واقعیت این است که این مسائل جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان هر دو می‌توانند با دلیل و بی دلیل به همسر خود خیانت کنند البته ممکن است شکل و نوع احساساتشان با هم متفاوت باشد.

در این مطلب می‌خواهیم به دلایل خیانت زنان به همسران خود بپردازیم و دلایل آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نداشتن رابطه گرم و صمیمانه با همسر

یکی از دلایل مهمی که زنان به شریک جنسی خود خیانت می‌کنند نداشتن روابط گرم و صمیمانه با آن‌هاست. هنگامی‌که مرد نتواند به همسر خود آن‌گونه‌که باید توجه و محبت کند هر روز صمیمیت و مهر از زندگی آن‌ها بیش‌ازپیش رخت برمی‌بندد و هر روز از هم دور و دورتر می‌شوند.

زنان بسیار بیش‌از مردان نیازمند شنیدن محبت کلامی‌اند و اگر همسرشان از این موضوع غافل باشد به زنان و احساساتشان آسیب زیادی می‌خورد و آن‌ها را اندوه‌گین می‌کند و اگر این موضوع ادامه پیدا کند این ناراحتی به افسردگی و ناراحتی مزمن تبدیل می‌شود. زنان برخلاف مردان دنبال تنوع در رابطه زناشویی نیستند بنابراین اگر از لحاظ محبت کلامی و البته عملی ارضا شوند و با همسرانشان رابطه گرم و خوبی داشته باشند رابطه‌ای که بتوانند با همسرانشان دردودل و گفتگو کنند و از رخداد‌های روزشان بشوند و بگویند.

احساس تنهایی

برخی از زنان کار نمی‌کنند و بیش‌تر روز را تنها و بی‌کار هستند به همین دلیل هنگامی‌که می‌بینند همسرانشان مشغول کار‌های خود هستند و آن‌ها زمان زیادی از روز را تنها و بدون کاری می‌گذرانند به سمت دیگری برای پرکردن وقتشان می‌روند و می‌خواهند تنهایی خود را با دیگری پر کنند.

دوستان ناباب

شاید با خود بگویید دوست نقشی در زندگی آدمی ندارد، اما این موضوع در تمامی مطالعات و پژوهش‌ها ثابت شده است. شما از دوستانتان تاثیر می‌گیرید حتی اگر با کسی از دوستانتان وقت زیادی را بگذرانید خواهید دید نوع نگاه به زندگی یا حتی طرز حرف‌زدنتان به هم شبیه می‌شود. در مورد خیانت هم نقش دوستان بسیار پررنگ است. برخی از زنان دوستانی دارند که که با هر دردودل و حرفی توصیه‌هایی به دوستشان می‌کنند که به جای آرام‌کردن او و گذاشتن راه جل مناسب در برابرش او را وارد راه نادرستی می‌کنند که زندگی و ازدواج را نابود می‌کند.

این دوستان معمولا دوستان مجرد و یا کسانی‌اند که خود ازدواج خوبی ندارند و می‌خواهند شما را هم در این راه با خود همراه کنند. این افراد می‌خواهند به خود بقبولانند که ازدواج خوب نیست و این تنها خودشان نیستند که خیانت می‌کنند ازدواجشان ثمری نداشته است.

تلاش کنید برای خود دوستان درست و مناسبی انتخاب کنید کسانی‌که اخلاقیات و انسانیت را به هر چیز دیگری برتر بدانند و برای شما دوست راستین و واقعی باشند.

انتقام

یکی از رایج‌ترین دلایل خیانت زنان انتقام است. برخی از زنان پس از این‌که متوجه خیانت همسر خود می‌شوند به جای آن‌که مشکل را حل کنند و یا اصلا از آن زندگی خارج شوند دست به انتقام می‌زنند و می‌خواهند کاری که با آن‌ها شده است را تلافی کنند.

فاصله

روابط یا ازدواج‌های از راه دور می‌تواند یک زن را از نظر جنسی خسته و ناامید کند. اگر او خودکنترلی نداشته باشد، می‌تواند به آسانی به دنبال مردی در نزدیکی خود بگردد تا نیاز جنسی خود را برطرف کند. نکته‌ای که در مورد بی وفایی حتی زمانی که آن را پنهان می‌کنید وجود دارد این است که شروع به خراب کردن ارتباط شما با شریک زندگی خود می‌کند، باعث ایجاد دروغ، راز و فاصله عاطفی می‌شود. ارزشش را ندارد. صبور و شکیبا باشید و بر روی پر کردن شکاف کار کنید و برای پایان دادن هر چه زودتر فاصله فیزیکی تلاش کنید.

کنجکاوی جنسی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از زنان به دلیل کنجکاوی جنسی دست به خیانت می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند روابط جنسی دیگری با همان هیجانات را با مرد‌های دیگر تجربه کنند و مزه و طعم آن را بچشند. این موضوع در بسیاری مواقع مربوط به مشکلات روانیست که افراد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل و رام کنند. اگر در این مورد مشکلی دارید بهتر است تا دیر نشده از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نارضایتی از رابطه جنسی

رابطه جنسی برای زنان و مردان هر دو به یک اندازه، اما به اشکال متفاوت اهمیت دارد و هر دو از آن لذت می‌برند بنابراین این‌که گمان کنیم زن‌ها از این رابطه هیچ حسی ندارند و لذت خاصی را تجربه نمی‌کنند سخت در اشتباهیم. اگر زنان این لذت را از همسر خود دریافت نکنند ممکن است آن را در خارج از خانه جست‌وجو خواهند کرد.

سخن پایانی

همانند مردان خیانتکار، زنانی که خیانت می‌کنند معمولاً متوجه نمی‌شوند که خیانت چقدر بر شریک زندگی و رابطه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. خیانت به مردان به همان اندازه که به زنان آسیب می‌رساند، ویران کننده است. حفظ اسرار، به خصوص راز‌های جنسی و عاشقانه، به اعتماد رابطه لطمه می‌زند و صرف نظر از جنسیت فوق‌العاده دردناک است. اگر زوجی تصمیم بگیرند که با هم به این موقعیت بپردازند، مشاوره زوجین می‌تواند بحران رابطه را به فرصتی برای رشد تبدیل کند. متأسفانه، برخی از زوج‌ها هرگز نمی‌توانند حس اعتماد لازم و امنیت عاطفی مورد نیاز برای برگشت به رابطه را دوباره به دست آورند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.