رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا ۵۰میلیون دز واکسن برکت تولید نشد؟

رییس گروه دارویی برکت درباره چرایی محقق نشدن ۵۰ میلیون دوز واکسن توضیح داد.این در حالی است که بسیاری انتظار داشتند تا اواسط تابستان سهم زیادی از سبد واکسیناسیون کشور را واکسن داخلی تشکیل بدهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، رییس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که قرار بود تا پایان شهریور ۵۰ میلیون واکسن برکت در اختیار مردم قرار گیرد و تزریق شود، چرا این ۵۰ میلیون محقق نشد؟ اظهار کرد: روزی که بحث واکسن شروع شد، نیاز کشور عددی بود و فرض کنید این نیاز ۱۵۰ میلیون دوز بود و اگر بخواهیم سه دوز حساب کنیم، بیش از ۲۰۰ میلیون دوز نیاز کشور بود. ستاد اعلام کرد که ما تلاش می‌کنیم ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور تولید کنیم. شرایط را در نظر بگیرید؛ پنج الی شش کشور واکسن تولید کردند که تقریباً همه زیرساخت‌ها را داشتند.

رییس هیئت مدیره گروه دارویی برکت گفت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که فاز یک ۳.۵ تا ۴ میلیون تولید می‌کند. فاز ۲، ۷ تا ۸ میلیون ظرفیت تولید دارد که صد در صد این فاز آماده است و از دو سه روز گذشته تزریق ویروس را در این فاز شروع کردیم و شب گذشته تولید و کشت سلول در بیوراکتورهای بزرگ انجام شد و فکر می‌کنم تا چند روز آینده اولین تولید فاز ۲ را نیز بتوانیم انجام دهیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.