رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چند ترفند برای رفع مشکل سریع لپ تاپ

اگر درصدد هستید که خود دست به تعمیر لپ تاپ خویش بزنید، باید به چند نکته ی ویژه توجه کنید تا متعاقبا متضرر نشوید.
 
به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، نکات  بسیار ساده ولی مهمی برای تعمیر یک لپتاپ وجود دارد که اغلب با نادیده گرفته شدن سبب ضرر و زیان زیادی می شود. این نکات مهم در چند تیتر زیر خلاصه می شوند.

۱- دقت در جایگزینی قطعات سخت افزاری

 

اگر قصد دارید قطعات لپتاپ را جایگزین کنید، ابتدا تلاش کنید قطعات را یک به یک جایگزین نمائید تا به قطعه مشکل دار دست پیدا کنید باید جامپرها را برای نوع، سرعت، ولتاژ و سرعت باس CPU و دیگر مشخصات آن در جای خود قرار دهید. همیشه دفترچه همراه مادربرد را بخوانید و در نظر داشته باشید اگر تغییراتی در BIOS سیستم انجام داده اید آن را به حالت DEFAULT برگردانید.اگر شما قطعه ای را ارتقا داده اید یا قطعه ای را به سیستم اضافه کرده اید ممکن است توان منبع تغذیه برای شما برای تأمین توان مورد نیاز قطعه جدید کافی نباشد. توان معمول برای کامپیوتر معمولی ۲۵۰ الی ۳۰۰ وات می باشد.

۲- مشکلات صفحه کلید

وقتی که لپتاپ را تعمیر می کنید چنان چه پیغام خطایی ناشی از پیدا نشدن صفحه کلید دریافت کردید، ابتدا مطمئن شوید صفحه کلید به خوبی متصل شده است.چیپهای کنترلر کیبرد را امتحان کنید اگر متوجه شدیدکه آنها صدمه دیده اند ممکن است احتیاج به تعویض چیپها یا کل مادربرد داشته باشید.

۳-مشکلات CMOS در لپتاپ

احتمال دارد در شرایط به خصوصی لازم باشد که CMOS را پاک کنید بعضی مواقع که شما برای بوت شدن سیستم کلمه عبور ( password) تعیین کرده اید و آنها را فراموش کرده اید یا بعضی مواقع BIOS را به گونه ای تنظیم کرده ایدکه مشکلاتی برای سیستم بوجود آورده و نمی توانید آن را درست کنید این راه مفید است.

ذکر این موضوع حائز اهمیت است که در بعضی مادربردها پاک کردن حافظه CMOS مادربرد باعث دردسر است چون تنظیم دوباره آن مشکل می باشد و شاید به یاد آوردن کلمه عبور راحت تر باشد ولی در مادربردهای امروزی معمولاً این مشکل کمتر است .

چند راه برای پاک کردن حافظه CMOS وجود دارد بعضی از مادربردها جامپرهایی برای پاک کردن CMOS دارند که احتمالاً در دستور العمل استفاده از مادر برد به آن اشاره شده است جامپر را یک لحظه برداشته و دوباره سر جایش بگذارید و CMOS پاک می شود. در زمان انجام این کارمطمئن شوید که سیستم شما از تغذیه برق جدا شده است و بنابراین هیچ ولتاژی روی مادربرد وجود نداشته باشد.
راه طولانی تری که برای این قضیه وجود دارد این است که باطری سیستم را از محل خود خارج کنید این عمل باید دو روزی طول بکشد راه غیر ایمن و سریع تر این است که بعد از برداشتن باتری مثبت و منفی جایگاه باتری را بوسیله یک سیم به یکدیگر متصل کنید. سپس دوباره آن را در جای خود قرار دهیید اگر باطری مادربرد شما قابل برداشتن نیست باید با نمایندگی های مادربرد لپتاپ تان تماس بگیرید.

مشکل بعدی که گاهی رخ می دهد این است که زمان و تاریخ در سیستم به درستی نمایش داده نمی شود تنظیمات به هم ریخته یا خطای Dead Battery دریافت می کنید رفع این اشکال ساده است عمر باطری تمام شده است و باید آن را عوض کنید.اگر مادر برد خمیده شده است آن را به حالت اول برگردانید. ولی اگر مادربرد واقعاً شکسته است کاری نمی توانید بکنید و باید یک مادربرد جدید بخرید.

۴-مشکلاتی که با صفحات آبی در لپتاپ ظاهر می شود

این خطاهای که اغلب در هنگام کپی کردن فایل های Set up بوجود می آیند بخصوص در ویندوز ۲۰۰۰ و XP، به احتمال زیاد نشانه وجود مشکل در حافظه RAM شماست. این امکان هم وجود دارد که مشکل از هارد دیسک شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبی است که در آنها Page Fault دیده می شود یقیناً مشکل از حافظه RAM شماست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.