رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه قاب شفاف گوشی را که به رنگ زرد درآمده است، تمیز کنیم؟

در این مطلب، نحوه‌ی تمیز‌کردن سریع و آسان قاب شفاف گوشی آورده شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، قاب‌های شفاف گوشی معمولاً به‌سرعت کثیف شوند؛ اما می‌توان به‌نحوی آن را تمیز کرد. در این مطلب، نحوه‌ی تمیزکردن قاب شفاف و برگداندن آن به شفافیت اولیه را آموزش می‌دهیم.

نحوه‌ی تمیزکردن قاب شفاف گوشی

شما چند انتخاب برای تمیزکردن قاب شفاف گوشی دارید و می‌توانید بسته به میزان کثیف‌بودن قاب، یکی از آن‌ها را امتحان کنید.

مایع ظرف‌شویی

مایع ظرف‌شویی برای تمیزکردن قاب گوشی انتخابی ساده به‌حساب می‌آید. قدرت پاک‌کنندگی آن برای ازبین‌بردن جای انگشت به‌دلیل ریختن لکه‌های روغن و چربی و لکه‌های دیگر مناسب است. به‌علاوه معمولا به‌اندازه‌ی لطیف است که باعث آسیب به قاب یا دست شما نشود. در‌ادامه، مراحل اصلی را مرور می‌کنیم:

سینک یا کاسه را با آب گرم پر و چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید.
قاب شفاف گوشی خود را داخل آب قرار دهید و آن را خوب کف‌دار کنید.
قاب را بیرون آورید و با بُرس نرم یا مسواک آن را به‌آرامی تمیز کنید. حتماً به گوشه‌ها و پوشش پورت‌ها توجه کنید؛ چراکه این قسمت‌ها می‌توانند بسیار کثیف باشند.
قاب را چندین بار در آب فرو کنید و آن را بغلتانید تا تمام کثیفی از بین برود.
زمانی‌که قاب به‌اندازه‌ی کافی تمیز شد، سینک یا کاسه را خالی کنید و سپس قاب را زیر آب جاری بشویید تا هرگونه اثر مایع یا کثیفی از بین برود.
قاب را با دستمال یا پارچه میکروفایبر خشک کنید و سپس بگذارید کاملاً هوا بخورد. تا زمانی‌که کاملاً خشک نشده است، از قاب استفاده نکنید تا از آسیب به دستگاه خود جلوگیری کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین پاک‌کننده‌ای خشک است. اگر با مایع ظرف‌شویی قاب شما شفاف نشد، می‌توانید با جوش شیرین امتحان کنید. در‌ادامه، باید کارهای زیر را انجام دهید:

قاب شفاف گوشی خود را بردارید و آن را روی دستمال قرار دهید.
یک لایه جوش شیرین را به‌آرامی روی یک طرف کیس بپاشید.
مسواک را به‌آرامی مرطوب و با حرکت دایره‌ای به‌آرامی آن را تمیز کنید. مانند مورد قبل به گوشه‌ها و پوشش پورت‌ها دقت کنید؛ زیرا این قسمت‌ها می‌توانند بسیار کثیف باشند. این مرحله را برای هر دو طرف قاب تکرار کنید.
هرگونه جوش شیرین اضافی را زیر آب گرم و جاری از بین ببرید.
قاب را با دستمال یا پارچه‌ی میکروفایبر خشک کنید و سپس بگذارید کاملاً هوا بخورد. تا زمانی‌که کاملاً خشک نشده است، از قاب استفاده نکنید تا از آسیب به دستگاه خود جلوگیری کنید.

سرکه

سرکه می‌تواند به از بین‌بردن کثیفی‌های سخت کمک کند. در‌ادامه، نحوه‌ی ازبین‌بردن کثیفی‌های قاب شفاف گوشی با سرکه را توضیح می‌دهیم:

کاسه‌ای کوچک پیدا کنید و قاب شفاف گوشی را درون آن را قرار دهید و سپس، حدود دو قاشق سوپ‌خوری سرکه داخل کاسه بریزید.
یک فنجان سرکه سفید تقطیرشده به آن اضافه کنید. برای جلوگیری از ریختن آن به‌آرامی قاب را بغلتانید.
قاب را بگذارید تا چند ساعت خیس بخورد.
سپس قاب را به‌طور‌کامل زیر آب جاری گرم بشویید.
قاب را با دستمال یا پارچه‌ی میکروفایبر خشک کنید و سپس بگذارید کاملاً هوا بخورد. تا زمانی‌که کاملاً خشک نشده است، از قاب استفاده نکنید تا از آسیب به دستگاه خود جلوگیری کنید.

مالش با الکل

با مالیدن الکل روی قاب گوشی شفاف، می‌توانید آن را تمیز کنید و کثیفی‌ها را ازبین ببرید. مراحل انجام این کار به‌شرح زیر است:

مقداری الکل را روی پارچه میکروفایبر بریزید یا دستمال مرطوب الکلی تازه بگیرید.
قاب شفاف گوشی را به‌طور‌کامل پاک کنید. این کار ممکن است به چند بار تکرار نیاز داشته باشد. اگر پارچه یا دستمال مرطوب شما خشک شد، آن را دوباره خیس کنید یا پارچه‌ای تازه تهیه کنید.
قاب را با حوله یا پارچه میکروفایبر خشک کنید و سپس بگذارید قاب کاملاً در هوا خشک شود.

هنوز تمیز نشد؟ شاید زمان آن رسیده باشد که قاب جدیدی بخرید

اگر پس از امتحان‌کردن روش‌های گفته‌شده، قاب شما هنوز زرد است، وقت آن رسیده که قابی جدید بخرید. قاب‌های شفاف گاهی اوقات از موادی ساخته شده‌اند که پس از مدتی زرد می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را به حالت شفاف اولیه‌ی خود بازگرداند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.