چطور کارت ملی هوشمند دریافت کنیم؟ + لینک ثبت نام

چطور کارت ملی هوشمند دریافت کنیم؟ نحوه استعلام کد ملی چگونه است؟ و تمام جزییات در خصوص کارت ملی هوشمند را در مطلب زیر مطالعه کنید.

اینتیتر – پوریا ریاحی؛ با توجه به راه اندازی دولت الکترونیک، چند سالی می شود که سازمان ثبت احوال کشور، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های قدیمی کرده است. این کارت ها علاوه بر اینکه هزینه های دولت و مردم را کاهش می دهند، دارای کاربردهای بسیاری نیز هستند. از جمله آنها می توان به تصدیق هویت افراد به کمک اثر انگشت، امضای دیجیتال اسناد الکترونیکی و… اشاره کرد. در این مطلب نحوه ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند به همراه چگونگی استعلام کد ملی را برای شما مخاطبمان عزیز تشریح کرده ایم.

چطور کارت ملی هوشمند دریافت کنیم؟

چطور کارت ملی هوشمند دریافت کنیم؟

نحوه ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند به شرح زیر است:

۱. جهت دریافت کارت ملی هوشمند ابتدا باید مدارک لازم که عبارت است از شناسنامه عکس‌ دار، کدملی، نشانی محل سکونت و کد پستی به همراه داشته باشید.

۲. در قدم بعدی باید با مراجعه به سایت کارت هوشمند، پیش ثبت‌نام را انجام داده و کد رهگیری تان را دریافت کنید.

 

۳. پس از آن که پیامک کد رهگیری را دریافت کردید،برای تکمیل ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و رسید کارت ملی هوشمندتان را تحویل بگیرید.

۴. ۱۵تا ۳۰ روز پس از دریافت رسید کارت ملی هوشمند، پیامکی به شماره همراه ثبت شده در اطلاعاتتان، ارسال می‌شود تا برای تحویل کارت به مرکز تعیین شده مراجعه کنید.

چطور کارت ملی هوشمند دریافت کنیم؟

روش های استعلام کد ملی کدامند؟

۱. یکی از راه هایی که می توانید از صحت‌ مشخصات هویتیتان و انطباق آن با مشخصات کارت ملی مطلع شوید، مراجعه به سامانه استعلام آنلاین به نشانی https://www.searchline.ir  است.

۲. شما می توانید با مراجعه به سامانه استعلام آنلاین کد ملی شهر‌های ایران به نشانی https://kitset.ir/other/search-national-city-number، علاوه بر تایید صحت کد ملیتان، به جست‌وجو بر اساس شهر محل صدور کد ملی بپردازید. برای این کار لازم است سه رقم اول شماره ملی خود را در سامانه وارد کنید.

۳. در صورت داشتن موبایلی با سیستم عامل اندروید می توانید با نصب برنامه استعلام کد ملی، به راحتی از صحت و یا جعلی بودن کد ملی افراد مطلع شوید.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.