کدام کشورها امنیت غذایی بیشتری دارند؟ + اینفوگرافیک

کدام کشورها امنیت غذایی بیشتری دارند؟ می توانید پاسخ این سوال را در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، بسیاری از کشورهایی که در ابتدای دوران کرونا با موجی از وحشت خرید مواجه شدند که منجر به خالی ماندن قفسه های سوپرمارکت هایشان شد، در واقع بالاترین سطح امنیت غذایی کره زمین را دارند. وقتی که کرونا شروع شد، مردم به سوپرمارکت ها هجوم بردند و مقادیر زیادی ماکارونی، برنج و سایر مواد غذایی ضروری را خریداری کردند. این افزایش سطح تقاضایی که اتفاق افتاد به معنای کمبود واقعی غذا نبود، بلکه مشکل از گلوگاه های عرضه بود زیرا تقاضا بیش از عرضه بود. یک سال از شیوع این ویروس منحوس می گذرد و فشار بر سوپرمارکت ها کاهش یافته است.اما مشکلات مربوط به امنیت غذایی جهانی همچنان وجود دارد.

بر اساس شاخص امنیت جهانی جهانی ۲۰۲۰ که توسط اکونومیست تدوین شد، به دلایل کشاورزی فشرده و تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی جهانی رو به زوال است. در حالی که قبل از همه گیری در سیستم های غذایی جهانی مشکلات بسیاری وجود داشت، کرونا این مشلات را تشدید کرده و زندگی را برای کشاورزان دشوارتر کرده است.

شاخص جهانی امنیت غذایی شامل ۵۹ بند است که وضعیت استطاعت غذایی، در دسترس بودن، کیفیت، ایمنی، منابع طبیعی و انعطاف پذیری را در ۱۱۳ کشور اندازه گیری می کند. فنلاند در این رتبه بندی در جایگاه اول قرار دارد و ایرلند و هلند در رتبه های بعدی به عنوان برترین کشور از نظر امنیت غذایی در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

مترجم: امیر دادوند

امنیکدام کشورها امنیت غذایی بیشتری دارند؟ ت غذایی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.