رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کرایه اسنپ و تپسی هم گران می‌شود؟

افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی‌های خطی و درون شهری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود. حالا این امکان وجود دارد که نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنت مانند اسنپ، تپسی و الوپیک نیز افزایش یابد؟

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز،‌ معمولا با افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های شهری، هزینه سفر اسنپ و تپسی نیز باید افزایش یابد. چرا که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هم نسبتا مشابه تاکسی‌های خطی و درون شهری است. فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی و خطی با کرایه پایین در این شرایط اقتصادی کشور و استهلاک بالای خودرو در شهر تهران برای رانندگان به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید:

نرخ کرایه اسنپ و تپسی افزایش می‌‎یابد؟

با وجود اینکه مبنای محاسبه نرخ کرایه‌های اسنپ و تپسی سیستمی است، اما یکی از دغدغه‌های همیشگی رانندگان تاکسی اینترنتی این است که بدون افزایش نرخ کرایه اسنپ و تپسی، ادامه کار برایشان صرفه‌ای ندارد.

وابط عمومی تپسی اینگونه پاسخ داد: «خیر، شرکت تپسی افزایش قیمتی نخواهد داشت. قیمت‌های تپسی تابع تاکسی‌رانی نیست. هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می‌شود و بین راننده و مسافر قیمت‌گذاری منصفانه صورت می‌گیرد. تعیین نرخ قیمت‌های تپسی به نوعی متاثر از رضایت دو طرف است.

قیمت‌گذاری کرایه‌ها در تپسی متاثر از قیمت‌های تاکسیرانی و افزایش قیمت‌های دیگر نیست. قیمت‌گذاری تپسی متاثر از عرضه و تقاضا است. یعنی متغییرهایی مانند تعداد راننده‌هایی که درخواست را می‌پذیرند یا تعداد مسافرهایی که درخواست ثبت می‌کنند. اما ما قاعدتا نمی‌توانیم قیمت را از یک حد بالاتر و از یک حد پایین‌تر ببریم.»

روابط عمومی الوپیک در این باره گفت: «الوپیک افزایش ۲۵ درصدی قیمت نخواهد داشت. مبنای قیمت‌گذاری ما در الوپیک عرضه و تقاضا است. الوپیک از روش قیمت گذاری پویا استفاده می‌کند. سازوکار قیمت‌گذاری ما مبتنی بر الگوریتم‌های هوشمندی است که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌کنند. در نتیجه قیمت سرویس‌های الوپیک برای شهروندان مقرون به صرفه‌تر است. تنها در صورت کاهش عرضه است که کاربران ما افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.»

تاکسی اینترنتی اسنپ تاکنون پاسخی درباره سیاست‌های این شرکت برای افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی‌ها نداده است.

انتظار می‌رود که با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های تهران، قیمت کرایه‌های تاکسی‌های اینترنت به خصوص اسنپ و تپسی در تهران نیز افزایش پیدا کند. چرا که عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش هزینه‌های زندگی و خودروهای رانندگان این صنف نیز می‌شود.

شهرداری چگونه بر افزیش قیمت خودسرانه نظارت می‌کند؟

روز گذشته بود که مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در اول اردیبهشت( امروز) خبر داد.

براساس گزارش‌های میدانی تجارت‌نیوز، روز گذشته شهرداری تهران برچسب‌های افزایش قیمت کرایه‌ تاکسی‌ها را در پایانه‌های شهر توزیع کرد. اما با وجود اینکه قرار بر این بود که نرخ‌ها از امروز افزایش یابد، برخی از رانندگان در پایانه‌ آزادی و ارم، از روز گذشته اقدام به افزایش قیمت نرخ کرایه‌ها به صورت خودسرانه کردند.

شهرداری تهران شماره‌ای را برای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات شهروندان در نظر گرفته‌ تا آن‌ها تخلف تاکسی‌های شهری را گزارش بدهند. اما با وجود این، تماس با ۱۸۸۸، تاکنون دردی دوا نکرده است و افزایش قیمت‌های خودسرانه همچنان ادامه دارد. چرا که ظاهرا شهروندان مدعی شدند: برقراری تماس با این شماره هیچ زمانی به سرانجام نخواهد رسید.

همچنین، به نظر می‌رسد که براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ کرایه تاکسی‌‌های شهری در برخی از خطوط شهر تهران شناور است. به این معنی که متناسب با ترافیک، آب‌و‌هوا و … کرایه برخی از خطوط با مسافت زیاد، مانند آزادی تا پایانه ارم یا پایانه ارم تا کرج، به صورت متغییر تا ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.