رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کمپانی فولکس واگن را چه کسی تاسیس کرد و مالک فعلی آن کیست؟

فولکس واگن (Volkswagen) یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است که خودروهای مثال زدنی و نمادین بسیاری تولید کرده است. اما چه کسی این غول خودروسازی جهان را تاسیس کرد و اکنون چه کسی مالک آن است؟

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، فولکس واگن بسیاری از خودروهای مثال‌زدنی تاریخ خودروسازی را تولید کرده است. مدل های قدیمی بیتل کلاسیک، از خودروهای مورد علاقه کلکسیونرها هستند و این شرکت از بزرگ ترین نام های صنعت خودروسازی جهان است.

شرکت فولکس واگن پیش از جنگ جهانی دوم شروع به کار کرد و تولید انبوه آن تا اواسط دهه ۱۹۴۰ هنوز شروع نشده بود.

گروه فولکس واگن که با نام فلکس واگن آگِ (Volkswagen AG) نیز شناخته می‌شود در سال ۱۹۳۷ توسط دولت آلمان برای تولید انبوه خودروهای مقرون به صرفه تاسیس شد. این شرکت در ابتدا توسط جبهه کارگر آلمان، تشکیلات کارگری حزب نازی، اداره می‌شد.

جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ و پیش از آغاز تولید انبوه این کمپانی شروع شد و درنتیجه از این کارخانه برای تولید وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی استفاده می‌شد. به همین دلیل بود که از سوی متفقین به هدفی برای بمباران تبدیل شد و تا پایان جنگ ویرانه‌ای از آن باقی ماند. اما این کارخانه بعدا تحت نظارت بریتانیا بازسازی و تولید انبوه آن در سال ۱۹۴۷ آغاز شد.

تولید مدل اصلی آنها یعنی بیتل (Beetle) در سال ۲۰۱۹ در حالی متوقف شد که طی سه نسل این خودرو در سطح بین المللی به بیش از ۲۱ میلیون فروش دست یافت.

این شرکت متعلق به فولکس واگن آکتسینگزلشافت (Volkswagen Aktiengesellschaft) با نام دیگر گروه فولکس واگن (Volkswagen Group) یا فولکس واگن آگ (Volkswagen AG) است.

دفتر مرکزی آن در شهر ولفسبورگ ایالت نیدرزاکسن آلمان واقع شده و دارای ۱۲۰ کارخانه تولیدی در سرتاسر جهان است.

هلدینگ اتوموبیل پورشه که با نام پورشه اس ای (Porsche SE) نیز شناخته می‌شود از بزرگ‌ ترین سهامداران این شرکت است. پورشه اس ای یک شرکت چندملیتی است که عمده آن متعلق به خانواده اتریشی-آلمانی پورشه است.

فولکس واگن برخی از معتبرترین برندهای تولیدکننده خودروی سرتاسر جهان را عرضه می‌کند که شامل ۱۰ برند از پنج کشور اروپایی است: فولکس واگن، خودروهای تجازی فولکس واگن، اشکودا، بنتلی، سیات، آئودی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی و کوپرا.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.