کولر گازی اینورتر چیست؟

اگر به دنبال ارتقاء کولر گازی خود یا خرید یک کولر گازی جدید به طور کامل هستید، با طیف گسترده ای از گزینه های موجود در بازار مواجه خواهید شد.

به گزارش اینتیتر، وقتی صحبت از نوع کمپرسور داخل یونیت خارجی کولر گازی شما می شود، دو نوع اصلی وجود دارد، سرعت ثابت و سرعت متغیر که به آن اینورتر گفته می شود

اگر به یک کولر گازی اینورتر نگاه می کنید و می خواهید ببینید که این چه نوع کولر گازی هست، در این مقاله پاسخ ساده ای برای چیستی و نحوه عملکرد آن وجود دارد.

کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر چگونه کار می کند؟

کولر گازی اینورتر سیستمی است که از کمپرسور اینورتر استفاده می کند. این کمپرسور دارای سرعت های متغیری است که می تواند بر اساس تقاضای سیستم تنظیم یا سازگار شود. این بدان معناست که اگر بر اساس شرایط، دما یا منطقه عملیاتی نیاز به استفاده از توان کمتری داشته باشید، می‌توانند برای برآورده کردن این تقاضا توان خود را کاهش دهد. یعنی وقتی شما به یک دمای مناسب رسیدید برای اینکه خاموش شود و بعدا دوباره روشن شود.

با سیستم اینورتر می توانید با مصرف برق کمتر در هزینه های خود صرفه جویی کنید برای مشاهده کولر های کم مصرف اینجا کلیک کنید . سیستم های اینورتر همچنین می توانند به راحتی با سطح راحتی شما سازگار شوند، آنها می توانند ظرفیت خود را برای از بین بردن هر گونه نوسان در طول استفاده تنظیم کنند. در داخل یک اینورتر، موتور سرعت کمپرسور را کنترل می کند که بر جریان مبرد واحد شما تأثیر می گذارد.

یک راه آسان برای تشخیص تهویه مطبوع که اینورتر نیست این است که متوجه خواهید شد دستگاه متوقف می شود و شروع به پمپاژ هوا برای حفظ دما می کند. این ویژگی خاموش و روشن نه تنها مخرب است بلکه انرژی بیشتری مصرف می کند. سیستم های غیر اینورتر ویژگی های قابل تنظیمی که یک اینورتر دارد را ندارند. آنها با روشن یا خاموش کردن موتور کار می کنند. به همین دلیل، سیستم های تهویه مطبوع اینورتر اغلب به عنوان کم مصرف تر شناخته می شوند. این به لطف برندهای بزرگی است که سال هاست به عنوان بخشی از کمپین خود، مزایای فناوری اینورتر را به طور فعال بازاریابی می کنند.

کولر گازی اینورتر

آیا این مهم است که چه کولر گازی را انتخاب می کنید؟

اینورتر در مقایسه با سرعت ثابت، تفاوتی دارد؟ هنگام مقایسه هر دو سیستم، اینورترها معمولاً در گرمای شدید قوی تر و قابل اعتمادتر هستند. اینورتر بسیار شبیه به خودرو است، سرعت موتور را در شروع کار افزایش می‌دهد تا همه چیز پیش برود و سپس عملیات را تنظیم می‌کند. وقتی صحبت از سیستم اینورتر به میان می آید، متوجه خواهید شد که می توان از آن در مناطق کوچک یا بزرگ استفاده کرد و به طور کلی در مورد خنک کننده موثرتر است تا حالت گرمایشی. یک واحد اینورتر نیز هیچ نوسان ولتاژی نخواهد داشت و از این رو می تواند برای سیم کشی های مسکونی ایمن تر باشد زیرا برق کمتری مصرف می شود. کی از انوع کولر های گازی با این سیستم که طرفدارن بسیار زیادی هم دارد کولر گازی ال جی با ظرفیت ۳۶۰۰۰ هست که علاوه بر داشتن ظرفیت مناسب از سیستم اینورتر استفاده میکنید برای مشاهده و خرید این کولر گازی از فروشگاه ونداد کولر می توانید به این لینک مراجعه کنید.

اگر به دنبال طول عمر بیشتر هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید سیستم های اینورتر معمولاً بیشتر از سایر سیستم ها عمر می کنند. این به لطف کارایی آنهاست که فشار زیادی بر موتور و قطعات شما وارد نمی کند.

معایب کولر گازی اینورتر

در مورد مزایای کولر گای اینورتر صحبت کردیم ولی باید بدانیم هر سیستمی معایب مربوط به خود را دارد که به آنها اشاره میکنیم مورد اول این هست که با اینکه این کولر های گازی دارای عمر بیشتری هستند ولی در صورت وجود خرابی فرایند سخت تری دارند و از لحاظ هزینه ی تعمیر هزینه بالاتری دارند مورد بعدی این هست که هزینه خرید این نوع کولر گازی نسبت به کولرهای گازی سرعت ثابت بیشتر هست و مورد بعدی این نوع کولر گازی دارای قدرت کمتر هست نسبت به کولر های گازی دور ثابت و کولر های گازی با سرعت ثابت که به آنها کولر گازی موتور سنگین هم می گویند برای مناطق با گرمای بسیار زیاد هم مناسب هست

در بالا بررسی کردیم که کولر های گازی اینورتر چه شرایطی دارند و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با تیم ونداد کولر ارتباط بگیرید

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.