رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گروسی شنبه به تهران می‌آید

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ملاقات با برخی مقامات کشورمان به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، احتمال دارد سفر مدیرکل آژانس به تهران با ابتکار وی برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید:

بدنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس و توافقات کلی حاصل شده، رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با مهندس اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار می کند.

احتمال می رود که گروسی در این سفر دیدارهایی هم با دیگر مقامات کشورمان داشته باشد.

بنظر میرسد روند تعاملات ایران و آژانس بگونه ای محسوس رو به بهبودی است.

بسته شدن روند سوالات در خصوص یکی از اماکن چهارگانه مورد نظر آژانس در آخرین گزارش مدیرکل از جمله شواهد بهبودی روند تعاملات مورد اشاره می‌باشد.

اگرچه هنوز در خصوص جزییات سفر گروسی به تهران خبری منتشر نشده ولی انتظار می رود این سفر با ابتکار مدیرکل آژانس برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس مرتبط باشد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از وین، مذاکرات میان ایران و آژانس در طول ۱۰ روز گذشته بسیار سخت و پرچالش بوده اما حفظ روابط حرفه ای و همکاری مستمر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان با آژانس در ایام اخیر در کنار ابتکارات و خلاقیت‌های سازنده دو طرف، کمک شایان توجهی به تداوم مفاهمه میان ایران و آژانس کرده است.

موضوعات پادمانی جاری میان ایران و آژانس به یکی از اصلی ترین عوامل کندی روند مذاکرات وین مبدل شده و اگر سفر گروسی به تهران بتواند در دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی جاری میان ایران و آزانس کمک نماید می توان به رفع یکی از موانع مهم حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم ها در وین امیدوار بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.